- Długość [mm]: 104,30
- Materiał: Stal chromowo-manganowo-niklowa
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Trzonek zaworu chromowany
- Średnica zaworu [mm]: 24,50
- Średnica trzonka zaworu [mm]: 6,00
- Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | V537174 |
BGA | V991592 |
CITRO | 0949.89 |
CITRO | 0949.A8 |
CITRO | 96 254 645 |
CORTECO | 551592B |
FAI | EV537174 |
FEBI | 26030 |
FRECCIA | R4976/RCR |
GOETZE ENG | 91-539008-00 |
INTERVALVE | 3270.036 |
IPSA | VL119600 |
IPSA | VL133700 |
PEUGE | 0949.89 |
PEUGE | 0949.A8 |
PEUGE | 96 254 645 |
PSA | 0949.89 |
PSA | 0949.A8 |
PSA | 96 254 645 |
TRW ENGINE | 537174 |
TRW ENGINE | 539008 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory silnikowe to elementy sterujące przepływem powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto, umożliwiają one również odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Części te konstruuje się ze specjalnego rodzaju stali, nazywanej stalą zaworową. Cechuje się ona zwiększoną wytrzymałością na wysokie temperatury, które w przypadku zaworów wylotowych mogą sięgać nawet ponad 700 stopni Celsjusza.
Standardowy zawór silnika to cienki pręt zakończony tzw. grzybkiem. Niezwykle istotne jest dokładne wyprofilowanie zaworu, aby gwarantował on pełną szczelność. Dzięki poprawnie wykonanemu profilowaniu możliwy jest właściwy docisk zaworu.
Montowane w silniku zawory dzieli się na zawory ssące oraz wydechowe, czyli dolotowe i wylotowe. Zawory ssące umożliwiają pobór powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej przez silnik. Natomiast zawory wylotowe odprowadzają spaliny. W każdym silniku bez wyjątku zawory ssące posiadają większe średnice od swoich odpowiedników odprowadzających spaliny. Sprawne zawory silnikowe działają automatycznie. Zawór otwiera się i zamyka na odpowiednich etapach cyklu.
Wzmocniona stal zaworowa oraz profesjonalne wyprofilowanie gwarantują zaworom dużą trwałość. Mimo to po pewnym czasie zauważalne mogą być ślady zużycia zaworów. Zagrożeniem dla ich sprawności jest również korozja, przyczyniająca się do powstawania nieszczelności. Ponadto, przeważnie zawory ulegają uszkodzeniu wskutek zerwania paska rozrządu w układach kolizyjnych.
AE to marka istniejąca od przeszło pół wieku. Została stworzona w 1968 roku przez amerykański koncern Federal-Mogul. Pod marką AE przedsiębiorstwo oferuje rozmaite części silnika. W ofercie dostępne są głowice silnika, prowadnice oraz zawory, z których słynie marka. Części samochodowe AE to również elementy rozrządu. Łańcuchy rozrządu i wałki rozrządu są doceniane przez fachowców na całym świecie. Auto części AE to zarówno elementy przeznaczone na pierwszy montaż, jak i na rynek części zamiennych. Produkty, które trafiają na aftermarket, pod żadnym względem nie odstępują częściom oryginalnym, ponieważ w większości powstają na tych samych liniach montażowych, z zachowaniem najwyższych standardów. Powstające w fabrykach Federal-Mogul części AE są dopracowywane w każdym szczególe. Ich produkcja odbywa się z zastosowaniem najnowszych technologii. Wiele z nich jest opracowywanych w laboratoriach Federal-Mogul. Amerykańskie przedsiębiorstwo działa dzisiaj globalnie, jako jedna z największych firm motoryzacyjnych na świecie. Sieć dystrybucji części Federal Mogul sięga wszystkich kontynentów. Tym samym również części samochodowe AE trafiają do dziesiątek krajów na całym świecie.