Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Łańcuch rozrządu DAYCO TCH1050 | TCH1050 |
1 szt. | DAYCO GTC1070-S | GTC1070-S |
1 szt. | DAYCO GTC1071-S | GTC1071-S |
1 szt. | DAYCO ATC1035-S | ATC1035-S |
1 szt. | DAYCO V0210 | V0210 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CONTI | TC1013K1 |
FAI | TCK133 |
FEBI | 30349 |
HEPU | 210186 |
INA | 559003010 |
IPD | 210186 |
MABYPARTS | OTK032043 |
MAG | 341500000590 |
SWAG | 99130349 |
BMW
|
MINI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
Firma DAYCO to jeden ze światowych liderów w produkcji pasków napędowych. Historia przedsiębiorstwa sięga aż 1905 roku. Początkowo firma produkowała opony, z czasem rozpoczęto produkcję części do samochodów.
Pod marką DAYCO produkuje się oryginalne części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny. Firma jest dostawcą oryginalnego wyposażenia (OEM) dla ponad 30 znanych producentów samochodów, wśród których znalazły się tak znane marki jak m.in. Volkswagen, Ford, Jaguar, Porsche, Audi, Volvo, Mitsubishi, Chrysler, BMW, Opel, Renault, Citroёn, Peugeot, Ferrari, Suzuki, Mazda, Nissan, Toyota i inne.
DAYCO dostarcza także części zamienne na niezależny rynek wtórny. Jakość tych części nie różni się niczym od jakości oryginalnych komponentów, ponieważ produkuje się je przy użyciu jednej i tej samej maszyny. Podstawowa różnica to brak logo producenta samochodu.
Jakość auto części DAYCO jest wysoko ceniona na całym świecie. Firma otrzymała wiele nagród, a także dwa złote certyfikaty dla procesu doskonałości jakości. Po części samochodowe tej marki warto sięgać niezależnie od rodzaju komponentu. Każda z części przeszła szereg testów, dzięki czemu finalny odbiorca może być pewien wysokiej jakości oraz trwałości.