- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica [mm]: 19
- System hamulcowy: LUCAS
- Dla numeru OE: BAU5095
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUSTI | BAU5095 |
BENDIX | 211748B |
BENDIX | 212215B |
BENDIX | 212218B |
BENDIX | 212219B |
ERT | 300518 |
FORD | 1485093 |
FORD | 71BB2128AA |
FRENKIT | 319008 |
MOPR | M2715 |
MOPR | MWR567 |
PBR | K734S |
TRW | 2601600007 |
VOLVO | 3267315 |
VOLVO | 32673154 |
WAL | LK32715 |
WAL | SSB2715 |
FORD
|
HYUNDAI
|
ROVER
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Autofren Seinsa to hiszpański producent części samochodowych. Firma jest wysoko wyspecjalizowanym przedsiębiorstwem, oferującym części gumowe oraz wykonane z innych tworzyw sztucznych. Najwięcej referencji w katalogu odnosi się do gumowych części układu hamulcowego. Niemniej jednak to nie wszystko, co ma do zaoferowania producent.
Części samochodowe Autofren Seinsa to także ogumienie i elementy z tworzyw sztucznych do amortyzatorów, przekładni, skrzyni biegów czy sprzęgieł. Ponadto, producent oferuje zestawy naprawcze do hamulców oraz innych podzespołów samochodowych. Coraz bardziej zauważalna jest również oferta części metalowych Autofren Seinsa. Firma produkuje metalowe akcesoria do bębnów i szczęk hamulcowych, ale również kompletne zaciski hamulcowe.
Autoczęści Autofren Seinsa są znane z wysokiej jakości. Każdy produkt przed trafieniem do sprzedaży zostaje poddany licznym testom sprawności i wytrzymałości. Ponadto, przedsiębiorstwo prowadzi pogoń za innowacyjnością, wykorzystując wiele nowoczesnych technologii w celu ulepszania produktów.
Firma Autofren Seinsa powstała w Hiszpanii, w roku 1972. Początkowo jedynym obszarem działalności przedsiębiorstwa była produkcja elementów gumowych do układów hamulcowych. Do dzisiaj są to flagowe produkty marki, jednak przez blisko 50 lat istnienia przedsiębiorstwo znacznie poszerzyło ofertę. Ponadto, od lat firma prowadzi ekspansje na rynki zagraniczne, docierając nawet do Indii, gdzie mieści się obecnie jeden z zakładów produkcyjnych Autofren Seinsa.