- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z dodatkami
- Średnica zewnętrzna [mm]: 72
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1J0 501 541 C |
AUDI | 1J0 501 541 D |
AUDI | 1J0 501 541 E |
AUDI | 6R0 501 541 A |
FEBI | 14398 |
LEMFO | 27627 |
LEMFO | 27627 01 |
MEYLE | 100 501 0013 |
MEYLE | 100 501 0013/S |
RUV | 985426 |
SEAT | 1J0 501 541 D |
SEAT | 1J0 501 541 E |
SEAT | 6R0 501 541 A |
SKODA | 1J0 501 541 C |
SKODA | 1J0 501 541 D |
SKODA | 1J0 501 541 E |
SKODA | 6R0 501 541 A |
VW FAW | 1J0 501 541 C |
VW SVW | 1J0 501 541 C |
VW | 1J0 501 541 C |
VW | 1J0 501 541 D |
VW | 6R0 501 541 A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korpus osi to jeden z elementów zawieszenia, mający za zadanie odciążenie innych części. Zadaniem korpusu osi jest również utrzymanie prawidłowej pozycji wirujących elementów zawieszenia. W samochodach osobowych wirujące elementy to koła, które w czasie jazdy nieustannie się poruszają.
Standardowy korpus osi to niewielki element pozostający w bezpośrednim kontakcie z osią. W czasie jady, zwłaszcza po nierównym terenie, wsparcie korpusu osi zawieszenia jest kluczowe. Rzecz w tym, iż na poszczególne elementy zawieszenia oddziałują wtedy bardzo duże siły. Drżenie kół czy wstrząsy innych części układu zawieszenia sprawiają, że jazda staje się bardzo niekomfortowa. Co gorsza, wspomniane siły mogłyby doprowadzić do zniszczenia pewnych części zawieszenia. Korpus przyjmuje znaczną część siły oddziałującej na zawieszenie, a następnie przenosi ją na podpory. Tym samym nie dochodzi do zniszczeń, a czas możliwej eksploatacji zawieszenia zostaje wydłużony. Niewątpliwie zatem zadanie pełnione przez korpus osi zawieszenia jest bardzo ważne.
Co więcej, korpus bierze również udział w utrzymaniu prawidłowej pozycji kół. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że kontrola odbywa się w odmienny sposób w zależności od sposobu montażu kół do osi. Wyróżnia się osie stałe i obrotowe. W przypadku osi stałej koła są przymocowane za pomocą łożysk do nieruchomej konstrukcji. Natomiast w drugim przypadku miejscem montażu łożysk są podpory osi.
Boge to niemiecki producent urządzeń wytwarzających i dystrybuujących sprężone powietrze. Firma została założona w 1907 roku i przez okres ponad 100 lat istnienia zebrała doświadczenie, które umożliwiło jej zostanie jednym z największych i najwyżej cenionych przedsiębiorstw w branży. Firma zajmuje się produkcją wszelkiego rodzaju sprężarek, w tym także samochodowych turbosprężarek. Poza turbosprężarkami Boge, na rynku motoryzacyjnym dostępne są również amortyzatory tej marki.
Początkowo firma Boge była niewielkim, rodzinnym interesem. Przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją sprężarek tłokowych, aby później systematycznie poszerzać asortyment. Firma od zawsze szła z duchem czasu, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty. Obecnie zarówno amortyzatory Boge, jak i turbosprężarki od tego producenta są wysoko cenione przez fachowców i użytkowników na całym świecie. Części samochodowe Boge docierają do 120 krajów, poprzez gęstą sieć oddziałów przedsiębiorstwa i współpracę z niezależnymi dystrybutorami. Przedsiębiorstwo od lat wykazuje się dużą aktywnością w kwestii troski o środowisko. Dlatego też auto części Boge zapewniają minimalne zużycie energii, co przekłada się nie tylko na korzyść dla środowiska, ale również dla portfela.