Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części

Krok 3 - Informacje potrzebne do właściwego wyboru typu auta, znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Kolektor ssący

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Kolektor ssący ELRING ELRING
Kolektor ssący PIERBURG PIERBURG
Kolektor ssący VICTOR REINZ VICTOR REINZ
Kolektor ssący FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Kolektor ssący TOPRAN TOPRAN
Kolektor ssący ESEN SKV ESEN SKV
Kolektor ssący AJUSA AJUSA
Kolektor ssący NTY NTY
Kolektor ssący ABAKUS ABAKUS
Kolektor ssący DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Kolektor ssący FA1 FA1
Kolektor ssący MAXGEAR MAXGEAR
Kolektor ssący MEAT & DORIA MEAT & DORIA
Kolektor ssący HART HART
Kolektor ssący METZGER METZGER
Kolektor ssący VAICO VAICO
Kolektor ssący HELLA HELLA
Kolektor ssący MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI
Kolektor ssący TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kolektor ssący VIKA VIKA
Kolektor ssący ACKOJA ACKOJA
Kolektor ssący ASHIKA ASHIKA
Kolektor ssący AUTLOG AUTLOG
Kolektor ssący BGA BGA
Kolektor ssący BLUE PRINT BLUE PRINT
Kolektor ssący BORGWARNER (WAHLER) BORGWARNER (WAHLER)
Kolektor ssący BORSEHUNG BORSEHUNG
Kolektor ssący BOSCH BOSCH
Kolektor ssący BUGIAD BUGIAD
Kolektor ssący CONTINENTAL/VDO CONTINENTAL/VDO
Kolektor ssący DPA DPA
Kolektor ssący DT SPARE PARTS DT SPARE PARTS
Kolektor ssący ELWIS ROYAL ELWIS ROYAL
Kolektor ssący ENERGY ENERGY
Kolektor ssący ERA ERA
Kolektor ssący ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Kolektor ssący FAE FAE
Kolektor ssący FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Kolektor ssący FAST FAST
Kolektor ssący GLASER GLASER
Kolektor ssący GOETZE GOETZE
Kolektor ssący GT-BERGMANN AUTOMOTIVE GT-BERGMANN AUTOMOTIVE
Kolektor ssący HEPU HEPU
Kolektor ssący HERTH+BUSS ELPARTS HERTH+BUSS ELPARTS
Kolektor ssący HOFFER HOFFER
Kolektor ssący IPD IPD
Kolektor ssący JAPANPARTS JAPANPARTS
Kolektor ssący JAPKO JAPKO
Kolektor ssący JP GROUP JP GROUP
Kolektor ssący JPN JPN
Kolektor ssący LUCAS LUCAS
Kolektor ssący MAHLE MAHLE
Kolektor ssący MAPCO MAPCO
Kolektor ssący METALCAUCHO METALCAUCHO
Kolektor ssący MEYLE MEYLE
Kolektor ssący OEM OEM
Kolektor ssący OYODO OYODO
Kolektor ssący PAYEN PAYEN
Kolektor ssący QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Kolektor ssący SIDAT SIDAT
Kolektor ssący STONE-JAPAN STONE-JAPAN
Kolektor ssący SWAG SWAG
Kolektor ssący THERMOTEC THERMOTEC
Kolektor ssący TRICLO TRICLO
Kolektor ssący TRISCAN TRISCAN
Kolektor ssący TRUCKLIGHT TRUCKLIGHT
Kolektor ssący VEMO VEMO

3018 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
VICTOR REINZ
5.0 (7 ocen)
Kod produktu:
71-38304-00
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

5.0 (7 ocen)
Producent części:
VICTOR REINZ
Kod:
71-38304-00
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
11,00 zł
-85%
1,69 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

AJUSA
4.4 (7 ocen)
Kod produktu:
13013100
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

4.4 (7 ocen)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13013100
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: W środku
Grubość [mm]: 1,5
Szerokość [mm]: 52
Długość [mm]: 127
Masa [g]: 6,121
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
-65%
2,09 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

AJUSA
4.4 (7 ocen)
Kod produktu:
13030200
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

4.4 (7 ocen)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13030200
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: W środku
Grubość [mm]: 1
Szerokość [mm]: 65
Długość [mm]: 275
Masa [g]: 19,641
Do 100 dni na zwrot
20,00 zł
-87%
2,69 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

VICTOR REINZ
5.0 (7 ocen)
Kod produktu:
71-37628-00
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

5.0 (7 ocen)
Producent części:
VICTOR REINZ
Kod:
71-37628-00
Jednostka:
sztuka
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Kolor: Brązowy
Do 100 dni na zwrot
32,00 zł
-92%
2,69 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

VICTOR REINZ
5.0 (7 ocen)
Kod produktu:
71-10829-00
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

5.0 (7 ocen)
Producent części:
VICTOR REINZ
Kod:
71-10829-00
Jednostka:
sztuka
Średnica [mm]: 37,4
Do 100 dni na zwrot
13,00 zł
-69%
4,09 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
135.570
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
135.570
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Obudowa przepustnicy
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
11,00 zł
-59%
4,49 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

VICTOR REINZ
5.0 (7 ocen)
Kod produktu:
71-25876-00
dostępny
5.0 (7 ocen)
Producent części:
VICTOR REINZ
Kod:
71-25876-00
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 19,00 zł
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
410-002
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
410-002
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 22,00 zł
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
511-021
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
511-021
Jednostka:
sztuka
Ilość montowana w aucie: 4
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 22,00 zł
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
620.222
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
620.222
Jednostka:
sztuka
Dla numeru OE: 037 133 064 K
Dla numeru OE: 058 133 063 Q
Dla numeru OE: 06A 133 062 S
Dla numeru OE: 06A 133 063 F
Dla numeru OE: 06A 133 063 G
Dla numeru OE: 06A 133 064 B
Dla numeru OE: 06A 133 064 H
Dla numeru OE: 06A 133 064 J
Dla numeru OE: 06A 133 066 E
Dla numeru OE: 408-236-111-007Z
Dla numeru OE: 408-236-212-004Z
Dla numeru OE: 408-237-111-005Z
Dla numeru OE: 408-237-111-012Z
Dla numeru OE: 408-237-111-017Z
Dla numeru OE: 408-237-111-019Z
Dla numeru OE: 408-237-212-007Z
Dla numeru OE: 408-237-212-008Z
Dla numeru OE: 408-238-327-004Z
Dla numeru OE: 7.03703.07.0
Dla numeru OE: 7.03703.17.0
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 22,00 zł
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2 ocen)
Kod produktu:
332.030
dostępny
4.0 (2 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
332.030
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Głowica cylindra
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2 ocen)
Kod produktu:
810.844
dostępny
4.0 (2 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
810.844
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2 ocen)
Kod produktu:
633.291
dostępny
4.0 (2 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
633.291
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2 ocen)
Kod produktu:
743.970
dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
4.0 (2 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
743.970
Jednostka:
sztuka
Liczba otworów do mocowania: 4
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
809.410
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
809.410
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Obudowa przepustnicy
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelnienie miękkim materiałem
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
864.000
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
864.000
Jednostka:
sztuka
Liczba otworów do mocowania: 4
Lokalizacja w aucie: Obudowa przepustnicy
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
511-029
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
511-029
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
510-007
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
510-007
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
346.270
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
346.270
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Obudowa przepustnicy
Liczba otworów do mocowania: 4
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
DT SPARE PARTS
0 (0 ocen)
Kod produktu:
4.40101
dostępny - Wysyłka od 3-4 dni
0 (0 ocen)
Producent części:
DT SPARE PARTS
Kod:
4.40101
Jednostka:
sztuka
Materiał: Miedz
Masa [g]: 6
Gwarancja: 2 lata gwarancji
Wymiar gwintu: M10
Jakosć/Klasa: 8.8
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny - Wysyłka od 3-4 dni
Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
5.0
Dodano: 2024-03-27
Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
Polecam, za ulamek ceny oryginalu mamy dobry kolektor
Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
5.0
Dodano: 2024-03-27
Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
Polecam, ulamek ceny oryginalu a pasuje tak samo i dziala :)
Malek
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
4.0
Dodano: 2021-01-11
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
Dobrej jakości sprzęt od świetnego producenta. Łatwy w montażu. Dziękuję za pomoc przy zamówieniu i szybką wysyłkę.
Malek
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
4.0
Dodano: 2021-01-11
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
Dobrej jakości sprzęt od świetnego producenta. Łatwy w montażu. Dziękuję za pomoc przy zamówieniu i szybką wysyłkę.
Polecam
Element nastawczy kolektora dolotowego CONTINENTAL/VDO A2C59506263
5.0
Dodano: 2019-09-12
Element nastawczy kolektora dolotowego CONTINENTAL/VDO A2C59506263

Od dłuższego czasu coś mi się nie podobało w pracy silnika. Tak jakby lekko się dusił. Najpierw myślałem że mi się wydaje i po prostu to zbagatelizowałem, ale z czasem było coraz gorzej. Potem doszedł jakiś dziwny dźwęk, który trudno mi opisać i już wiedziałem, że coś trzeba zrobić. Okazało się niestety, że jest jakiś problem z kolektorem. Najpierw mechanik coś kręcił, ze może udało by się to naprawić ,ale on odradza, bo kolektor i cały osprzęt naokoło to są wrażliwe elementy i zbyt ważne, żeby mogły być choć odrobinę niesprawne. No to zgodziłem się ostatecznie na wymianę wszystkiego, co trzeba wymienić. Koszt niestety ogromny, ta cena w iparts, choć może się wydawać wysoka, to i tak jet okazyjna. No bo wymieniłem właśnie element nastawczy, tak zalecił mechanik i faktycznie objawy zniknęły. Na razie od wymiany minęło dopiero jakieś kilkanaście tygodni, więc jak długo wszystko będzie sprawne to nie wiem, no ale mam nadzieję, że długo. Tak wizualnie, ale też w profesjonalnej ocenie mechanika, element od VDO to część wysokiej jakości. Wydaje się, że na uszkodzenia mechaniczne będzie odporna, podobno warstwa antykorozyjna też jest solidna.

Webster
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1404
5.0
Dodano: 2015-10-02
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1404
polowa ceny tej samej częsci co w serwisie !!! Polecam !! Nowe !
xsiądz
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
5.0
Dodano: 2015-01-08
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
znakomita część!!
Borys
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
3.0
Dodano: 2014-12-19
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
Polecam ten kolektor
MAĆKO
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
5.0
Dodano: 2014-11-16
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
TEN KOLEKTOR DOLOTOWY SPISUJE SIE BARDZO DOBRZE. ROWNIERZ POLECAM.
Bartłomiej
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
5.0
Dodano: 2014-11-14
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
Polecam. Auto wreszcie odzyskało sprawność. Kupowałem wczęnsiej używki, ale to wydawanie pieniędzy w błoto.

Kolektor ssący/dolotowy silnika samochodowego

Kolektor dolotowy to istotny element w całej konstrukcji jednostki napędowej, a jego uszkodzenie czy awaria może mieć poważne skutki dla samochodu. Jego podstawowym zadaniem jest optymalne doprowadzenie powietrza lub mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Budowa kolektora ssącego bywa różna w zależności od modelu samochodu oraz typu silnika. W iParts.pl znajdziesz całą gamę doskonałych kolektorów dolotowych dostarczanych przez najlepszych, światowych producentów.

Kolektor ssący w samochodzie

Kolektor ssący to nic innego, jak specjalny przewód wyprodukowany z metalu bądź tworzywa sztucznego. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza lub mieszanki paliwowej do cylindra. Podłącza się go do głowicy silnika. W współczesnej motoryzacji występuje kilka rodzajów kolektorów ssących, które różnią się między sobą liczbą rur (w zależności od liczby cylindrów), sposobem zasilania silnika, lokalizacją gaźnika czy też systemem wtryskowym paliwa. Kolektor dolotowy silnika jest tak zbudowany, aby przepływające przez niego powietrze napotykało jak najmniejszy opór. Niekiedy kolektor ssący posiada w swojej konstrukcji odmę, czyli przewód odpowietrzania komory korbowej z separatorem oleju, sprężarkę mechaniczną napędzaną przez wał silnika lub przez turbosprężarkę, a także sprężarkę.

Sposób działania kolektora ssącego

Samochodowy układ dolotowy składa się w kilku elementów oraz urządzeń, których zadaniem jest doprowadzenie i niekiedy wstępne sprężenie powietrza lub powietrza i mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów jednostki napędowej. Układ dolotowy, w tym również kolektor ssący, odgrywają ważną rolę w poprawieniu parametrów użytecznych silnika. Kanały w głowicy silnika generują odpowiednie dla procesów spalania zawirowanie czynnika. W jednostkach benzynowych napełnienie jest regulowane za pomocą przepustnicy znajdującej się w kolektorze ssącym. W nowszych konstrukcjach jest ona elektroniczna i nie jest mechanicznie połączona z pedałem gazu samochodu. Jeżeli silnik jest wyposażony w pośredni wtrysk paliwa, wówczas w kolektorach ssących znajdują się wtryskiwacze. W jednostkach z zapłonem iskrowym kolektor ssący silnika posiada zmienną geometrię. Pozwala to na wykorzystanie tzw. doładowania dynamicznego. Instalowane w przewodach dolotowych i sterowane elektroniczne przepustnice pozwalają uzyskać różnej objętości oraz na zmianę czynnej długości całego układu. W tym przypadku układ dolotowy jest tak budowany, aby możliwe było zastosowanie zjawiska doładowania rezonansowego. Pozwala to uzyskać optymalne parametry pod kątem zakresu prędkości obrotowej jednostki napędowej.

Typowe usterki kolektora ssącego w samochodzie

W przypadku usterki kolektora ssącego objawi się ona pogorszeniem kultury pracy silnika, tj. mocno wyczuwalne są zacięcia, wahania obrotów, spadek mocy, itp. Trzeba pamiętać, że wraz z eksploatacją w kolektorze ssącym narasta coraz grubsza warstwa nagaru (mają na to wpływ różne czynniki m.in. luzy w łożyskowaniu turbosprężarki, recyrkulacja spalin czy przedmuchy ze skrzyni korbowej). Może to sprawić, że kolektor ssący może całkowicie się zatkać, warto więc regularnie czyścić te elementy.

Popularni producenci kolektorów ssących

  • Meyle
  • Hella
  • Japanparts
  • Pierburg
  • Topran
  • Vaico
  • Matzger

Jeżeli interesuje Cię tani kolektor ssący, który jednocześnie oferuje najwyższą jakość wykonania, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego samochodu.

Wszystkie oferowane przez nas kolektory ssące są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy najniższe rynkowe ceny, fachowe doradztwo techniczne na każdym etapie zakupów, profesjonalną obsługę oraz szybka realizację zamówienia.

Najczęściej zadawane pytania

Co ile należy czyścić kolektor ssący?

Głównym problemem kolektora ssącego jest zaleganie nagaru w jego ruchomych elementach, co może prowadzić do poważnej usterki zarówno samego kolektora, jak i jednostki napędowej. W konsekwencji może dojść do uszkodzeń pierścieni silnikowych, zarysowań cylindra oraz problemu z wypalaniem sadzy. Stąd też konieczne jest systematyczne czyszczenie kolektora dolotowego przed każdą wymianą oleju silnikowego. Układ dolotowym najlepiej jest czyścić co najmniej raz na 100 tys. km.

Skąd się bierze olej w kolektorze ssącym?

Najczęstszą przyczyną jest zużyta turbosprężarka, a w zasadzie jej wirnika, który przepuszcza olej. Jest to bardzo powszechne szczególnie w przypadku kilkuletnich silników wysokoprężnych. Problem można wyeliminować wymieniając turbosprężarkę (koszt ok. 5 000 zł) lub poddając ją regeneracji (1500 – 2000 zł). Olej w dolocie może się pojawiać również w wyniku źle działającej odmy. Po kilku latach eksploatacji znajdujący się w niej separator oleju przestaje prawidłowo działać, czego efektem jest przepuszczanie do przewodu dolotowego turbosprężarki powietrza wraz oparami oleju. Koszt zakupu nowej odmy, w zależności od modelu auta, może wynieść od 50 do nawet 900 zł. Powodem pojawienia się oleju w układzie dolotowym może być również zbyt duża ilość środka smarnego w jednostce napędowej.

Jakie korzyści daje modyfikacja kolektora ssącego?

Kolektor dolotowy, podobnie jak prawie wszystkie elementy silnika, można modyfikować. Jest on odpowiedzialny za dostarczanie świeżego powietrza w obszarze komory spalania. Odpowiednie dostrojenie kolektora ssącego pozwala zwiększyć jego przepływ, co przełoży się na wyższą moc silnika. Ulepszona w ten sposób mieszanka paliwowo-powietrzna osiąga wyższe poziomy spalania oraz temperatury, a także wyższe ciśnienia. Oprócz poprawy osiągów, modyfikacja kolektora dolotowego wpływa również często na nieco lepszy dźwięk samochodu.

Jakie są najczęstsze usterki kolektora ssącego?

Najczęstszym problemem są uszkodzone uszczelki pod kolektorem oraz wszelkie awarie wywołane zanieczyszczeniami osadzającymi się w kolektorze (nagar). Te zanieczyszczenia znajdujących się zazwyczaj w paliwie, które zawiera również niedopalone cząstki benzyny i oleju. Wraz z coraz większą ilością odkładającego się nagaru, kanały przepływu powietrza stają się coraz węższe, w wyniku czego kolektor dolotowy nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania.

Ile kosztuje naprawa kolektora dolotowego?

Cena może być bardzo zróżnicowana i zależeć o wielu czynników. Jeżeli doszło do zatkania kolektora, wystarczy jego demontaż i regeneracja (koszt 400–1000 zł) lub wymiana na nowy (koszt do 3000 zł). Jeżeli jednak zanieczyszczenia przedostały się o wiele dalej, skutki mogą być poważne w postaci np. uszkodzonych tłoków, cylindrów czy katalizatora. Zazwyczaj taka awaria kończy się generalnym remontem jednostki napędowej lub jej wymianą. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak wysokie koszty się z tym wiążą.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze