Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mały, miejski, subkompaktowy hatchback, czyli Suzuki Swift, zaliczany do aut osobowych segmentu B, jest jednym z najpopularniejszych samochodów i jednocześnie pierwszym autem w tej klasie w historii japońskiego koncernu. Do dziś z linii produkcyjnej zjechało blisko 6 mln egzemplarzy Swifta, co przekłada się na niewątpliwy sukces komercyjny tego miejskiego autka. Początkowo nowe Suzuki sprzedawano jako SA-310, SA-410 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku samochód ochrzczono mianem „Swift”. Na ...