Więcej o kompletnych pompach paliwa

Kompletne pompy paliwaKompletna pompa paliwa ma za zadanie dostarczanie paliwa do układu zasilania, co ma na celu zapewnienie odpowiedniego ciśnienia paliwa, zalecanego przez producenta samochodowego. W niskociśnieniowych układach wtryskowych stosuje się dwa rodzaje pomp paliwowych – wirnikową oraz rotacyjną. W pierwszym typie, czyli w paliwowej pompie wirnikowej jej prawidłowa praca uwarunkowana jest od całkowitego zanurzenia wewnątrz zbiornika paliwa. Znajduje się tam specjalny kosz, gdzie oprócz pompy paliwa znajduje się także czujnik poziomu paliwa oraz siatkowy filtr paliwa.

W pompie wirnikowej, przepływające przez nią paliwo schładza pompę oraz czyści szczotki oraz sam kolektor. Pompa wirnikowa wyposażona jest w zawór nadmiarowy, łączący komorę tłoczenia z komorą ssania – umożliwia to kontrolę ciśnienia oraz zapobieganie przegrzewaniu się silniczka elektrycznego. Wydajność pompy wirnikowej uzależniona jest od prędkości obrotowej samego wirnika, która natomiast zależy od napięcia zasilania. Wirnikowa pompa paliwa składa się z dwóch głównych elementów – części mechanicznej oraz części elektrycznej. W części elektrycznej znajduje się silnik prądu stałego, który odpowiedzialny jest za napędzanie mechanicznej pompki tłoczącej paliwo.

Za napęd pompy służą silniki elektryczne, które wzbudzane są poprzez magnesy trwałe. Rozwiązanie to umożliwiło znaczne uproszczenie całej konstrukcji, przez co zauważalnie zmniejszone są obciążenia termiczne, a także pobór mocy przez pompę paliwa. Inaczej, w porównaniu do pomp niskociśnieniowych skonstruowane są pompy wysokociśnieniowe. Ich głównym zadaniem jest wytworzenie wysokiego ciśnienia w układzie wtryskowym, niekiedy z rzędu nawet kilkudziesięciu MPa. We współczesnych samochodach osobowych wyróżnia się trzy główne rodzaje wysokociśnieniowych pomp paliwa, które różnią się pomiędzy sobą położeniem osi tłoczków względem osi wałka napędowego – pompę promieniową, pompę osiową oraz pompę szeregową.

Powiązane kategorie produktowe

Najpopularniejsi producenci

Pompa paliwa kompletna SIDAT
Pompa paliwa kompletna MEAT & DORIA
Pompa paliwa kompletna HOFFER
Pompa paliwa kompletna ERA
Pompa paliwa kompletna HITACHI
Pompa paliwa kompletna DELPHI
Pompa paliwa kompletna BOSCH
Pompa paliwa kompletna LUCAS
Pompa paliwa kompletna VEMO

FAQ

Ile kosztuje pompa paliwa kompletna?

Cena pompy paliwa kompletnej jest zależna od wersji silnika, do której została przeznaczona. Pompy paliwa różnią się wydajnością i oraz budową. W naszym sklepie oferowany jest szeroki wybór tych podzespołów, a ceny mieszczą się w granicach 320 do 710 zł.

Jakie są rodzaje pomp paliwa?

Na samym początku należy wspomnieć, że główny podział pomp dotyczy ich przeznaczenia. Pompy o innej konstrukcji są odpowiednie do silników benzynowych, a inne do silników diesla. Wyróżnić możemy pompy sekcyjne oraz hydrauliczne. Oprócz tego istnieją pompy rzędowe oraz rotacyjne.

Jakie są typowe usterki pomp paliwa w samochodach?

Jednymi z najczęściej występujących usterek pomp paliwa są jej nieszczelności oraz zanieczyszczenia, które mogą doprowadzić do jej częściowego lub całkowitego zatkania. W obu wypadkach ważna jest szybka reakcja, która uchroni nas przed poważniejszymi uszkodzeniami tego elementu.

Czy pompa paliwa ma wpływ na moc silnika?

Tak. Wszelkie problemy techniczne związane z działaniem pompy paliwa mogą mieć wpływ na moc naszego samochodu. Spadek ciśnienia paliwa, które ma docierać do układu wtryskowego może doprowadzić do tego, że znacznie obniżona zostanie wydajność pracy naszej jednostki napędowej.

Jak działa pompa paliwa?

Pompa paliwa jest konieczna w układach, w których zrezygnowano z zastosowania gaźnika. Jak wiadomo, nowoczesne układy paliwowe oparte są o wtrysk paliwa pod dużym ciśnieniem. Pompa tworzy ciśnienie, które powoduje ruch paliwa w układzie i doprowadza je do wtrysków.

Dlaczego pompa paliwa w moim samochodzie uległa awarii?

Powodów może być wiele. Zaczynając od złej jakości paliwa, przez błędnie dobrane paliwo, po częstą jazdę na tzw. rezerwie, co może doprowadzić do wciągnięcia z dna zbiornika paliwa różnego rodzaju zanieczyszczeń i uszkodzenia pompy.