We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Toyota Avensis to jeden z tych samochodów, z którego nie chce się wysiadać. Samochód zaliczany do limuzyn segmentu D, czyli klasy średniej, jest jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie i jednocześnie najchętniej kupowanym modelem japońskiego koncernu Toyota. Duga generacja Toyoty Avensis pojawiła się w 2003 roku oznaczona kodem wewnętrznym T25. Samochód oferowano jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz jako 5-drzwiowe kombi.
Druga generacja modelu Avensis została ...