Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "4"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Toyota AVENSIS

Części zamienne do Toyoty Avensis

Toyota Avensis to samochód osobowy klasy średniej (segment D) autorstwa japońskiego koncernu Toyota Motor Corporation. Avensis, produkowana od 1997 roku do 2018 roku, stała się jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie oraz jedną z Toyot najchętniej kupowanych przez kierowców. Toyota Avensis to następczyni modelu Carina E. Dotychczas powstały trzy generacje Avensis, którą oferowano jako 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego liftbacka oraz w wersji kombi, która w niektórych krajach nosiła nazwę Caldina. Następczynią Toyoty Avensis została w 2018 roku ósma generacja Toyoty Camry.

Toyota Avensis I (1997–2003)

Toyota Avensis I-generacji zadebiutowała w 1997 roku, a jej masowa produkcja rozpoczęła się już rok później w fabryce w Burnaston w Derby w Wielkiej Brytanii. Jednocześnie z wypuszczeniem na rynek modelu Avensis na linie produkcyjną trafiła również nowa generacja Toyoty Corolli.

Pierwsza generacja Avensis oferowana była jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Sylwetka japońskiego samochodu charakteryzowała się bardzo stonowanymi i delikatnymi liniami nadwozia. Pojawiały się opinie, że nowe dziecko japońskiego koncernu nie wygląda zbyt nowocześnie, a raczej archaicznie w porównaniu z konkurencyjnymi samochodami w tej klasie.

Długość nadwozia w Toyocie Avensis I-generacji liczyła trochę ponad 4,5 m, co zapewniało dość sporo miejsca w kabinie pasażerskiej. Użyte części Toyota Avensis zapewniały stylowe oraz funkcjonalne wnętrze o bardzo dobrym wykończeniu oraz ergonomicznym rozmieszczeniu wszystkich podstawowych przycisków i pokręteł na desce rozdzielczej samochodu. Avensis już w podstawowych wersjach oferowała przednie poduszki powietrzne oraz ABS. Aby jednak cieszyć się z klimatyzacji, ESP, bocznych poduszek powietrznych, radioodtwarzacza czy też elektrycznych szyb, trzeba było odpowiednio zapłacić.

Na początku produkcji Toyota oferowała wyłącznie cztery benzynowe jednostki napędowe do modelu Avensis – motor 1.6 o mocy 101 KM oraz 110 KM, 1.8 o mocy 110 KM i 2.0 o mocy 129 KM, a także jeden silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 90 KM. Po przeprowadzeniu w 2000 roku face liftingu wprowadzono do oferty dodatkowe silniki w postaci sportowej wersji 2.0 TS, a w dotychczasowych jednostkach benzynowych zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT-i, co znacznie podniosło ich moc oraz moment obrotowy. Pojawił się również nowy silnik wysokoprężny typu Common rail 2.0 D4D o mocy 110 KM.

Napęd w Toyocie był przekazywany za pomocą 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów lub poprzez 5-biegową manualną przekładnię. Niestety, to właśnie skrzynia biegów była największą bolączką tej generacji japońskiego samochodu.

Toyota Avensis II (2003–2009)

Druga generacja Toyoty Avensis zadebiutowała w 2003 roku. Zbudowano ją na zupełnie innej płycie podłogowej, co przełożyło się automatycznie na widoczne zmiany w stylistyce nadwozia oraz we wnętrzu pojazdu. Za projekt nowej odsłony Avensis odpowiedzialny był Japończyk Suguya Fukosato. To za jego sprawą bryła samochodu stała się o wiele bardziej spójniejsza oraz nowocześniejsza w porównaniu z poprzednią wersją Toyoty.

Niektóre rozwiązani i części Toyota Avensis II zaczerpnęła z pierwszej generacji tego modelu. Dostępne były również te same jednostki napędowe co w poprzedniej wersji samochodu. Ofertę silnikową wzbogacono jedynie o motor benzynowy o pojemności 2.4 l oraz turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną 2.2 D-4D (Clean Advanced Technology) o mocy 177 KM.

W 2006 roku II-generacja Avensis została poddana face liftingowi. Zmianom poddano m.in. atrapę chłodnicy, położenie kierunkowskazów, przedni zderzak oraz ogólny design wnętrza samochodu, w tym np. system audio wzbogacony o możliwość odtwarzania formatów MP3/WMA/ASL.

Toyotę Avensis II oferowano w pięciu wersjach wyposażeniowych (Terra, Prestige, Sol, Premium oraz Executive). W standardzie oferowano m.in. 8 poduszek powietrznych, ABS, ESP oraz manualną klimatyzację. Za odpowiednią dopłatą można było doposażyć samochód np. w alufelgi, skórzaną tapicerkę, nawigację satelitarną, czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe czy też tempomat.

W początkowych latach produkcji Avensis II samochód borykał się przede wszystkim z wadliwymi turbosprężarkami wykorzystywanymi w silniku wysokoprężnym 2.0 D-4D oraz z problemami dotyczącymi wahaczy poprzecznych tylnego zawieszenia, szczególnie w wersji kombi. Z czasem jednak problemy te z powodzeniem usunięto, a Toyota Avensis była nadal jednym z najpopularniejszych samochodów w swej klasie.

Toyota Avensis III (2009–2018)

Po sześciu latach produkcji Toyoty Avensis II japoński koncern doszedł do wniosku, że czas na zmiany. Efektem tej decyzji było wypuszczenie w 2009 roku najnowszej generacji Avensis, którą oficjalnie zaprezentowano szerszej publiczności już rok wcześniej w Paryżu. Samochód jest oferowany jedynie jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.

Toyota Avensis III to już przemyślany, dojrzały i nowoczesny projekt mający niewiele wspólnego pod względem stylistycznym ze swoimi poprzedniczkami. Samochód zyskał bardziej masywną bryłę z ostrymi krawędziami oraz charakterystycznymi, ogromnymi zachodzącymi na boki przednimi reflektorami. Zwiększyły się również gabaryty auta, dostarczając pasażerom jeszcze więcej miejsca w środku.

Niektóre podzespoły i części Toyota Avensis zapożyczyła z poprzedniej generacji samochodu, jednak sama deska oraz konsola środkowa są o wiele bardziej funkcjonalne i wykonane z lepszych materiałów niż w poprzednich wersjach. Producent oferuje 5 wersji wyposażenia auta (Active, Sprint, Premium, Selection oraz Prestige). Już w wersji podstawowej samochód oferuje wiele (m.in. 5 poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESP, manualną klimatyzację czy też radioodtwarzacz z CD i MP3).

W ofercie silnikowej znajdują się 3 jednostki benzynowe (1.6 o mocy 132 KM, 1.8 o mocy 147 KM, 2.0 o mocy 152 KM) oraz dwa motory wysokoprężne (2.0 D-4D o mocy 126 KM, 2.0 D-4D oraz D-CAT o mocy 150 KM). Dostępny jest również silnik wysokoprężny 2.2 D-CAT o mocy 180 KM.

Avensis III-generacji to bardzo bezpieczny samochód dla pasażerów o czym świadczy uzyskany wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze