Ramię napinacza paska klinowego

Napinacze pasków klinowych to kluczowe elementy w zapewnieniu prawidłowej pracy całego układu napędu paska pomocniczego. Chronią również inne ważne elementy osprzętu jednostki napędowej, jak np. pompa wody czy alternator. Uszkodzone ramię napinacza paska klinowego prowadzi do zachwiania prawidłowej pracy układu rozrządu oraz współpracujących z nim podzespołów, co w efekcie grozi poważną awarią całego silnika samochodowego.

Napinacz paska klinowego w samochodzie

Pasek klinowy służy do napędzania urządzeń pomocniczych silnika (m.in. alternatora, pompy wody, sprężarki klimatyzacji, pompy układu wspomagania kierownicy, itd.). Aby pasek mógł spełniać swoje funkcje, musi być właściwie naprężony. Brak odpowiedniego napięcia paska spowoduje ślizganie się paska, a tym samym nieprawidłową pracę wszystkich napędzanych za jego pomocą urządzeń pomocniczych jednostki napędowej. Aby pasek miał odpowiednie napięcie, niezbędne są prawidłowo działające napinacze paska klinowego.

Ramię napinacza – typowe usterki

Napinacz odpowiada za odpowiednie napięcie paska klinowego przez cały okres eksploatacji pojazdu. Zabezpiecza on również urządzenia pomocnicze silnika przed zbyt dużym obciążeniem. Niewłaściwe napięcie paska prowadzi do przedwczesnego jego zużycia. Wymianie może podlegać cały napinacz lub jedynie jakiś jego element, jak np. ramię napinacza paska klinowego.

Może dojść do kilku najczęstszych usterek ramienia napinacza. Jeżeli pojawiają się spore wahania lub dostrzegalne są ciągłe drgania, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia systemu tłumienia lub spadło naprężenie sprężyny. Inną przyczyną usterki może być uszkodzenie koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych lub wolnego koła pasowego alternatora. Może powstać również niewspółpłaszczyznowość ramienia napinacza paska klinowego. Przyczyną takiej awarii jest najczęściej kontakt metalu z metalem pomiędzy ramieniem a obudową sprężyny. Występuje wówczas nieprawidłowe prowadzenie paska na kole pasowym napinacza. Pojawiają się błyszczące, gładkie pasma lub wyżłobienia w obudowie lub ramieniu napinacza. W takim przypadku konieczna jest wymiana całego napinacza. Czasami również ramię napinacza paska klinowego zacina się lub dochodzi do jego tarcia podczas ruchu. Tutaj również wymiana napinacza jest jedyny wyjściem z sytuacji.

Kontrolowanie stanu technicznego paska klinowego powinno wiązać się również monitoringiem sprawności działania rolek oraz napinaczy paska. Warto przede wszystkim sprawdzać, czy łożyska w rolkach pracują prawidłowo i czy trzymają one pion podczas swojej pracy. Dobrej jakości pasek klinowy oraz napinacze zagwarantują nam spokojną oraz bezpieczną jazdę przez dziesiątki tysięcy kilometrów.

Popularni producenci ramion napinacza

  • INA
  • Febi Bilstein
  • Meyle
  • Topran
  • SWAG
  • Magneti Marelli
  • Dayco
  • Ruville
  • Aisin

Szukasz dobrej jakości, a przy tym taniego ramienia napinacza paska klinowego? Sklep iParts.pl ma to, czego szukasz. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund element, którego szukasz.

Zapraszamy do iParts.pl po tanie ramię napinacza! Wszystkie nasze produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną obsługę, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Ramię napinacza FAI AutoParts
Ramię napinacza BTA
Ramię napinacza VAICO
Ramię napinacza FEBI BILSTEIN