Wymiana bezpieczników w samochodzie jest czynnością prostą i możliwą do wykonania dla każdego, nawet mocno niedoświadczonego kierowcy. Jednak z wymianą bezpieczników w modelu Ford Focus MK2 mogą być pewne problemy. Jakie?

Istnieje pewna grupa czynności, z którymi nikt nie musi udawać się do mechanika. Dla jednych w grupie tej znajdzie się wymiana całych kół, inni dodadzą do tego jeszcze wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Każdy jednak, nawet najmniej wprawny kierowca, powinien poradzić sobie przede wszystkim z wymianą bezpieczników samochodowych. Sama ta czynność jest niezwykle prosta i wymaga jedynie dwóch rzeczy:

  • podstawowej sprawności manualnej,
  • schematu umiejscowienia skrzynek z bezpiecznikami oraz rozłożenia samych bezpieczników.

Zdolności manualne każdy z nas nabywa indywidualnie i w każdej chwili może też je poprawić. Co zaś się tyczy schematu umiejscowienia skrzynek z bezpiecznikami w Fordzie Focus MK2 oraz dokładnego rozłożenia bezpieczników w tychże skrzynkach, to ten znajdziecie w instrukcji obsługi swojego auta. Problem w tym, że Ford z niewiadomych przyczyn lubi utrudniać swoim klientom czytanie instrukcji obsługi, chociażby poprzez zastępowanie numerów opisujących konkretny bezpiecznik różnymi symbolami. Na szczęście mamy też dostęp do innych materiałów, które jasno i wyraźnie przedstawiają, gdzie szukać skrzynki z bezpiecznikami w Fordzie Focusie MK2 oraz jak wygląda schemat znajdujących się w niej bezpieczników.

Gdzie szukać skrzynek z bezpiecznikami w samochodzie Ford Focus MK2?

Piszemy o skrzynkach, nie o skrzynce, ponieważ w modelu Ford Focus MK2 mamy do czynienia oczywiście z dwiema skrzynkami z bezpiecznikami. I właśnie od ich lokalizacji należy zacząć.

Instrukcja obsługi tego samochodu wskazuje na dwie lokalizacje skrzynek z bezpiecznikami, czyli na:

  1. Skrzynkę z bezpiecznikami znajdującą się w przedziale pasażerskim
  2. Skrzynkę z bezpiecznikami umiejscowioną w komorze silnika.

Skrzynki z bezpiecznikami znajdującej się w przedziale pasażerskim musicie szukać w przedniej części auta, przed fotelem pasażera. Aby się do niej dostać, należy:

  • wyprosić pasażera z zajmowanego przez niego miejsca,
  • zdjąć plastikową osłonę odznaczającą się od reszty zabudowy wyraźnym obrysem,
  • odpiąć zawleczki mocujące izolację skrzynki,
  • zdjąć dywanik izolujący skrzynkę z bezpiecznikami,
  • przekręcić mocowania skrzynki bezpiecznikowej w taki sposób, aby skrzynka sama, pod własnym ciężarem, opadła w dół.

Skrzynka z bezpiecznikami, znajdująca się w przedziale pasażerskim, praktycznie pod nogami pasażera, powinna wysunąć się sama i opaść na trzymających ją z tyłu zaczepach. Problem w tym, że dostęp do tak odsłoniętej skrzynki nadal nie jest najlepszy i możliwe, że będziecie musieli wyjąć skrzynkę z tych zaczepów – zwłaszcza jeśli interesuje Was któryś z bezpieczników znajdujący się w tylnym rzędzie.

Gdzie szukać skrzynek z bezpiecznikami w Ford Focus MK2?

Źródło: https://fusecheck.com

Skrzynka z bezpiecznikami umiejscowiona w komorze silnika znajduje się po lewej stronie komory (od strony kierowcy) tuż nad lewym kołem. Tę skrzynkę znajdziecie bez trudu, a i dostęp do niej jest znacznie lepszy.

Jak wygląda schemat rozłożenia bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej z kabiny pasażerskiej Forda Focusa MK2?

Schemat skrzynki bezpiecznikowej z Forda Focusa MK2 produkowanego w latach 2004-2007 przedstawia się tak:

Schemat bezpieczników Forda Focusa MK2

Źródło: https://fusecheck.com

Rozkład i przyporządkowanie widocznych tu bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej z przedziału pasażerskiego wygląda następująco:

Rząd 1.

37

10 A

Lewe światło drogowe

38

10 A

Prawe światło drogowe

39

20 A

Zapalniczka oraz tylne gniazdo zasilania

40

20 A

Sterowanie oknem dachowym

41

20 A

Moduł drzwi przednich pasażera

42

7,5 A

Ogrzewanie lusterek

Rząd 2.

43

10 A

Zasilanie modułów elektronicznych

44

10 A

Złącze diagnostyczne

45

10 A

Światła dzienne

46

10 A

Zasilanie zestawu wskaźników

47

15 A

Pompa spryskiwaczy i ogrzewanie dyszy spryskiwaczy

48

20 A

Światła mijania i światła dzienne

49

15 A

Zasilanie przełącznika świateł

50

20 A

Wycieraczki szyby przedniej

51

10 A

Zasilanie modułów elektronicznych

52

25 A

Ogrzewanie tylnej szyby

53

7,5 A

Światła parkowania, światła pozycyjne, światła tylne – lewa strona

54

7,5 A

Światła parkowania, światła pozycyjne, światła tylne – prawa strona

55

20 A

Zamek centralny i moduł kierowcy

56

20 A

System bezkluczykowy

57

10 A

Elektryczne składanie lusterka, syrena alarmu

58

15 A

Zasilanie modułów systemu audio

59

20 A

Moduł holowania przyczepy

60

15 A

Prawie światło mijania

61

15 A

Lewe światło mijania

62

20 A

Elektryczne sterowanie fotelem kierowcy

63

25 A

Sterowanie elektryczne okna

64

Nieużywany

Rząd 3.

65

10 A

Poduszka powietrzna

66

7,5 A

Przełącznik świateł

67

10 A

Zestaw wskaźników, napięcie zapłonu, unieruchamianie silnika

68

7,5 A

Osprzęt zestawy wskaźników

69

20 A

Światła przeciwmgłowe

70

10 A

Elektroniczny moduł napięcia zapłonu

71

10 A

Światła do jazdy dziennej

72

Nieużywany

73

7,5 A

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

74

15 A

Światła stopu

75

10 A

Sterowanie zespołem napędowym

76

7,5 A

Elektroniczny hamulec ręczny

77

25 A

Przekaźnik zamka centralnego

78

15 A

Wycieraczki tylnej szyby

79

15 A

Gniazdo zasilania w bagażniku

80

10 A

Funkcja oszczędzania energii, oświetlenie wnętrza

81

20 A

Moduł prawych drzwi tylnych

82

20 A

Moduł lewych drzwi tylnych

83

10 A

System audio

84

10 A

Światła cofania

85

10 A

Chłodzenie

86

20 A

Ogrzewanie przednich siedzeń

Pamiętajcie, że powyższy schemat oraz numeracja poszczególnych bezpieczników dotyczy wyłącznie skrzynki bezpieczników z modelu Ford Focus MK 2 produkowanego w latach 2004-2007. W modelach z lat 2007-2010 będzie to wyglądało zupełnie inaczej.