Niby olej to olej, a przecież jednak mamy na rynku całkiem sporo olejów silnikowych do aut o mocno sprecyzowanej charakterystyce. Przykładem jest olej Lotos Aurum stworzony z myślą o samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych. Co warto o nim wiedzieć?

Olej Lotos Aurum to olej silnikowy z syntetyczną bazą olejową. Co nam to mówi?

Kto interesuje się motoryzacją w co najmniej przeciętnym stopniu, ten wie doskonale, że jednym z podstawowych podziałów olejów silnikowych jest podział według baz olejowych wykorzystanych do ich produkcji. Mamy więc na rynku oleje silnikowe:

  • mineralne – mineralne bazy olejowe uzyskiwane z są z ropy naftowej, a charakteryzują się między innymi naturalnym pochodzeniem, niższą trwałością i stosunkowo niską ceną;
  • półsyntetyczne – powstałe na bazie półsyntetycznej, czyli mieszaniny oleju mineralnego z syntetycznym. Łączą w sobie dobre i złe cechy obu rodzajów olejów;
  • syntetyczne – to te najnowocześniejsze i najbardziej wymagające od producenta bazy syntetyczne otrzymywane w laboratoriach, zazwyczaj charakteryzujące się wyższą jakością i lepszymi właściwościami w ekstremalnych warunkach.

Oleje syntetyczne, a takim jest właśnie olej Lotos Aurum, dostępne są w rozmaitych wersjach, w tym również w wersji dla samochodów wyposażonych w filtry DPF. Ogromną zaletą oraz wyróżnikiem takich olejów jest to, iż powstają one w całości w laboratoriach chemicznych, gdzie nadawana jest im jednolitość i regularność wszystkich molekuł i gdzie pozbawiane są większości składników mogących przyczynić się do szybkiego zatykania się filtrów cząstek stałych. Oleje Lotos Aurum charakteryzują się również lepszą wydajnością w ekstremalnych temperaturach (zarówno niskich, jak i wysokich), dłuższym czasem eksploatacji oraz lepszą ochroną silnika przed zużyciem.

Klasa lepkości i specyfikacje techniczne Lotos Aurum. Co mówią nam te dane?

Oleje Lotos Aurum posiadają typową dla syntetycznej bazy olejowej (choć nie jest to wcale zasada i wiarygodny sposób na rozpoznanie olejów prawdziwie syntetycznych) klasę lepkości 5W30 według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasa ta określa lepkość oleju w różnych temperaturach. W tym konkretnym przypadku oznacza, że olej 5W30 Lotos Aurum zapewni Wam i Waszym silnikom lepkość 5 w niskich temperaturach (W oznacza „winter” – zimowy) i 30 w temperaturach wysokich.

Przy wyborze oleju silnikowego kluczowe jest również poznanie jego specyfikacji. Lotos Aurum, oprócz wspomnianej normy SAE 5W30, opisy został również poprzez normę:

  • API SN – gwarantującą ochronę przeciwzużyciową, przeciwblokującą i przeciwdziałającą powstawaniu osadów;
  • ACEA C3, C2 – zapewniającą ochronę dla silników z turbodoładowaniem oraz z filtrami cząstek stałych.

Wiecie już, jaka jest specyfika oleju Lotos Aurum 5W30, pora zastanowić się, z jakich konkretnie powodów warto się na ten olej zdecydować.

Dlaczego powinniście wybrać olej silnikowy Lotos Aurum? Czy będzie to dobry wybór dla Waszego auta?

Nowoczesna technologia motoryzacyjna stawia przed olejami silnikowymi wiele wyzwań. Lotos Aurum, bazujący na technologii syntetycznej, gwarantuje znakomitą ochronę Waszym silnikom, zwłaszcza jeśli chodzi o pierwszą generację samochodów osobowych i dostawczych z filtrami cząstek stałych po okresie gwarancyjnym. Zalecenia producenta – Lotos Oil, podkreślają, że Lotos Aurum jest olejem o obniżonej zawartości SAPS (Skrót od „Sulfated Ash, Phosphorus, and Sulfur” – popielność siarczanowa, fosfor i siarka), co czyni go bardziej ekologicznym i sprzyja dłuższej żywotności filtrów cząstek stałych.

Rekomendacje Lotos Oil dla Lotos Aurum dotyczą głównie zastosowań pogwarancyjnych. Jeżeli Wasze pojazdy działają na specyfikacjach takich jak:

  • VW 505 00/505 01,
  • MB 229.51/229.31,
  • GM Dexos2,
  • BMW LL-04,

Lotos Aurum będzie dla Was idealnym wyborem. Warto zwrócić uwagę również na to, że Lotos Aurum dostarcza odpowiedniej ochrony nie tylko samochodom osobowym, ale również dostawczym, co czyni go bardzo wszechstronnym rozwiązaniem.

Czy oleje syntetyczne w rodzaju Lotos Aurum naprawdę są lepsze od mineralnych lub półsyntetycznych?

Jak już wspomnieliśmy, oleje syntetyczne tworzone są w specjalistycznych laboratoriach, co pozwala na uzyskanie bardziej jednolitej molekularnej struktury. Przekłada się to na lepszą wydajność, trwałość i stabilność w skrajnych temperaturach w porównaniu z olejami mineralnymi. Dodatkowo, ze względu na obniżoną zawartość SAPS, oleje te są bardziej przyjazne dla środowiska i zapewniają wydłużoną żywotność układów filtracyjnych DPF.

Lotos Aurum to nie tylko kolejny olej silnikowy na rynku. To wynik innowacyjnej technologii, która ma na celu zapewnienie najwyższego poziomu ochrony Waszego pojazdu. Jeśli szukacie produktu, który sprosta wyzwaniom nowoczesnej motoryzacji, warto zainwestować w Lotos Aurum. Sprawdźcie ofertę w naszym sklepie i przekonajcie się sami, że u nas, na iParts.pl, oleje Lotos Aurum można dostać po naprawdę dobrych cenach. I to bez najmniejszej obawy o ich oryginalność, co akurat w ostatnich latach staje się prawdziwą zmorą branży motoryzacyjnej.