- Prąd ładowania alternatora [A]: 35
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 986 032 021 |
BOSCH | 0 986 032 080 |
BOSCH | 0 986 032 081 |
BOSCH | 110743 |
BOSCH | 986032080 |
CASCO | CAL15202RS |
CASCO | CAL15217AS |
CASCO | CAL15217RS |
CITRO | 75.491.886 |
CITRO | 95.492.913 |
CITRO | 95.493.464 |
CITRO | 95.494.144 |
CITRO | 95.494.145 |
CITRO | 95.495.842 |
CITRO | 95.496.559 |
CITRO | 95.580.163 |
CITRO | 95.618.728 |
DELCOREMY | 216.101.302 |
DELCOREMY | DRA 2081 |
DUCEL | 512008 |
EAI | 55611 |
EAI | 55653 |
EAI | 55655 |
EAI | 55856 |
ELSTOCK | 28-0513 |
FEMSA | ALT 12N-43 |
FEMSA | ALT 12X-28 |
FRIESEN | 90-32.081 |
FRIMA | 3136 |
H.C A/S | CA172IR |
HBELPARTS | 32 121 126 |
HBELPARTS | 32 121 149 |
HELLA | 725 614-001 |
LOMBA | SA945 |
LUCAS_ELEC | LRA 267 |
MAG | 943 35 611 501 0 |
MAG | 943 35 614 501 0 |
MAG | 9433 56145 |
MOT | 9AR-2662F |
MOT | 9AR-2781G |
MOT | 9AR-2871 |
MOT | 9AR-2871F |
MOT | 9AR-2871G |
MOT | 9AR-5096 |
MOT | 9AR-5096G |
PAR | A12 M11 |
PAR | A12 M17 |
PAR | A12 R43 |
PEUGE | 9549 3464 |
PEUGE | 9549 4144 |
PEUGE | 9549 4145 |
PEUGE | 9549 5842 |
PEUGE | 9549 6559 |
PEUGE | 9558 0163 |
QUINTON HA | QRA2530 |
SPIDAN | 3117 |
TRW | 23987 |
TRW | 23988 |
TRW | LRA 267 |
VALEO | 432857 |
VALEO | 433352 |
VALEO | A12M11 |
VALEO | A12M17 |
VALEO | A12R43 |
VALEO | NA209 |
VALEO | VA164 |
CITROËN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.
Producent części samochodowych Lauber to przedsiębiorstwo obecne na rynku od ponad 25 lat. Powstanie firmy miało miejsce w 1994 roku. Od początku istnienia w fabrykach należących do producenta wykonywano regenerację części samochodowych. Polska firma Lauber od ponad ćwierć wieku sprowadza używane auto części renomowanych producentów, poddaje je regeneracji, a następnie wystawia na sprzedaż w pełni sprawne podzespoły. W ofercie znaleźć można rozmaite części samochodowe Lauber. Niemniej jednak wyraźnie dominują alternatory i rozruszniki. Tych części producent ma w swojej ofercie najwięcej. Ponadto części Lauber to również kompresory klimatyzacji, zaciski hamulcowe, a także różne części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Zdecydowaną większość asortymentu, niezmiennie od 25 lat, stanowią elementy regenerowane. Jednak produkty wyjeżdżające z fabryki Lauber to również nowe części samochodowe.
Początkowo firma Lauber, posiadająca siedzibę w Słupsku, działała głównie na rynku lokalnym. Z czasem ambicje osób zarządzających marką zaczęły rosnąć i w ten sposób rozpoczęła się ekspansja na rynki zagraniczne. Dzisiaj części Lauber są dystrybuowane do wielu krajów, głównie z Europy Środkowo-Wschodniej.