- Prąd ładowania alternatora [A]: 70
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 48,7
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442007 |
ALANKO | 10442262 |
ALANKO | 11442007 |
ALANKO | 11442262 |
BOSCH | 0 123 120 001 |
BOSCH | 0 124 225 028 |
BOSCH | 0 986 038 600 |
BOSCH | 0 986 038 603 |
BOSCH | 0 986 041 620 |
BOSCH | F 042 300 146 |
DELCOREMY | 1 047 9947 |
DELCOREMY | 228.122.702 |
DELCOREMY | 3 493 847 |
DELCOREMY | 3 493 848 |
DELCOREMY | DRA 4463 |
DELCOREMY | DRA 8600 |
DELCOREMY | DRA8600N |
DELCOREMY | RAA19711 |
DENSO | DAN-1342 |
DRI | 228.113.702 |
DRI | 228.122.1202 |
DRI | 228.122.702 |
ERA | 210065 |
FRIESEN | 90 38 600 |
H.C A/S | CA 861 IR |
HBELPARTS | 32 038 600 |
HELLA | 8EL 012 427-481 |
HELLA | 8EL 725 816-001 |
HELLA | 8EL 731 722-001 |
LOMBA | SA528 |
MAG | 9433 565 39 |
MAG | MAR 955 |
OPEL | 12 04 108 |
OPEL | 12 04 121 |
OPEL | 34 93 848 |
OPEL | 62 04 003 |
OPEL | 62 04 008 |
OPEL | 90 443 760 |
OPEL | 90 443 930 |
OPEL | 91 63 937 |
OPEL | 95 12 120 |
OPEL | R1 530 001 |
QUINTON HA | FRA 822 |
UNIPOINT | ALT-1407 |
VALEO | 2 542 689 |
VALEO | 2 542 689A |
VALEO | 2 542 689C |
VALEO | 436 684 |
VALEO | SG 7S025 |
VALEO | VA377 |
VEMO | V40-13-38600 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.