- Prąd ładowania alternatora [A]: 80
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 56
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442292 |
ALANKO | 11442292 |
BOSCH | 0 986 038 780 |
BOSCH | 0 986 038 781 |
BOSCH | 0 986 039 931 |
BOSCH | F 010 LD0 201 |
CEVAM | 4916 |
CITRO | 96 076 412 |
CITRO | 96 076 412 80 |
CITRO | 96 113 668 80 |
CITRO | 96 113 695 80 |
CITRO | 96 122 571 80 |
DELCOREMY | DRA 3235 |
DELCOREMY | DRA 3245 |
DELCOREMY | DRA 3385 |
FARCOM | 112298 |
FIAT | 96 1136 6880 |
H.C A/S | CA 1086 IR |
HBELPARTS | 32 038 740 |
HBELPARTS | 32 038 781 |
HBELPARTS | 32 039 931 |
HELLA | 737 035-001 |
HELLA | 8EL 012 427-281 |
HELLA | 8EL 012 427-282 |
HELLA | 8EL 012 429-421 |
HELLA | 8EL 725 922-001 |
HELLA | 8EL 730 028-001 |
HELLA | 8EL 737 035-001 |
KAGER | 71-0128 |
LETRIKA | 11.203.094 |
LETRIKA | AA K5360 |
LOMBA | SA214 |
LOMBA | SA505 |
MAG | 63731086010 |
MAG | 943 35 656 701 0 |
MAG | 943 35 656 801 0 |
MAG | 943 35 696 401 0 |
MERCE | A13VI191 |
MITSUBISHI | A 2 T 37691 |
MITSUBISHI | A 2 T 37691 A |
MITSUBISHI | A 2 T A0291 |
MITSUBISHI | A 2 T A0291 B |
MITSUBISHI | A 2 T A0291 C |
MITSUBISHI | A 2 T A0291 D |
MITSUBISHI | A 2 T A0291 F |
PAR | A 13 VI 189 |
PAR | A 13 VI 81 |
PAR | A13 VI191 |
PEUGE | 5705 E6 |
PEUGE | 5705 E7 |
PEUGE | 5705 HT |
PEUGE | 5705 M8 |
PEUGE | 5705 M9 |
PEUGE | 96 076 412 80 |
PEUGE | 96 113 668 80 |
PEUGE | 96 113 695 80 |
PEUGE | 96 122 571 80 |
PEUGE | 96 313 185 80 |
PEUGE | 96.113.659.80 |
PRESTOLITE | 35214445 |
SPIDAN | 5057 |
VALEO | 2 541 703 |
VALEO | 2 541 950 |
VALEO | 2 542 417 |
VALEO | 436 476 |
VALEO | 440786 |
VALEO | 440877 |
VALEO | 747037 |
VALEO | 747837 |
VALEO | A 13 VI 189 |
VALEO | A 13 VI 280 |
VALEO | A 13 VI 81 |
VALEO | NA477 |
VALEO | VA 295 |
WAI | 22447N |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.