- Prąd ładowania alternatora [A]: 55
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 73,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 489 362 |
BOSCH | 0 120 489 363 |
BOSCH | 0 120 489 436 |
BOSCH | 0 986 034 220 |
BOSCH | 0 986 034 221 |
BOSCH | 0 986 034 570 |
CEVAM | 4307 |
DELCOREMY | 211.110.552 |
DELCOREMY | DRA 4220 |
DELCOREMY | DRA 4570 |
ELSTOCK | 28-0642 |
FRIESEN | 90 34 220 |
FRIESEN | 90 34 570 |
FRIMA | 3648 |
H.C A/S | CA 296 IR |
HBELPARTS | 32 034 510 |
HBELPARTS | 32 034 570 |
HBELPARTS | 32 489 365 |
HELLA | 725 697-001 |
HELLA | 8EL 012 427-591 |
HELLA | 8EL 725 697-001 |
HELLA | 8EL 725 699-001 |
HELLA | 8EL 725 820-001 |
LAUBER | 11.0296 |
LAUBER | LAU 11.0296 |
LETRIKA | IA 0401 |
LOMBA | SA738 |
LUCAS | LRA 736 |
MAG | 9433 568 16 |
PRESTOLITE | 66021547 |
QUINTON HA | QRA2353 |
SPIDAN | 3467 |
TRW | LRA 736 |
UBD | 13467 |
VALEO | 2 940 304 |
VALEO | 436 191 |
VALEO | 440443 |
VALEO | 746904 |
VEMO | V10-13-34230 |
VW | 026 903 015 |
VW | 026 903 015 D |
VW | 026 903 015 DX |
VW | 026 903 017 |
VW | 026 903 017 X |
VW | 069 903 017 BX |
VW | 069 903 023 E |
WAI | 14970N |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.