- Prąd ładowania alternatora [A]: 50
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 67
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441559 |
ALANKO | 10441561 |
ALANKO | 10441612 |
ALANKO | 10441665 |
ALANKO | 11441559 |
ALANKO | 11441561 |
ALANKO | 11441612 |
ALANKO | 11441665 |
AS-PL | A3013 |
BOSCH | 0 120 489 193 |
BOSCH | 0 120 489 194 |
BOSCH | 0 986 031 000 |
BOSCH | 0 986 031 008 |
BOSCH | 0 986 032 061 |
BOSCH | 0 986 036 951 |
CEVAM | 4126 |
DELCOREMY | 200.108.502 |
DELCOREMY | DRA 1000 |
DELCOREMY | DRA 1001 |
DELCOREMY | DRA 1002 |
DELCOREMY | DRA 1003 |
DELCOREMY | DRA 2061 |
DRI | 200.108.502 |
DRI | 200.108.702 |
DRI | 216.103.302 |
DRI | 573.113.502 |
ELSTOCK | 28-0801 |
ELSTOCK | 28-0903 |
ELSTOCK | 28-1608 |
ELSTOCK | 28-4605 |
FARCOM | 111075 |
FRIESEN | 90 31 000 |
FRIESEN | 90 36 951 |
FRIMA | 3259 |
H.C A/S | CA 291 IR |
HBELPARTS | 32 489 194 |
HBELPARTS | 32 680 329 |
HELLA | 725 692-001 |
HELLA | 8EL 725 692-001 |
KAGER | 71-0320 |
LAUBER | 11.0291 |
LAUBER | LAU 11.0291 |
LETRIKA | 11 201 255 |
LETRIKA | 11 201 256 |
LETRIKA | AAK 4104 |
LETRIKA | AAK 4105 |
LETRIKA | IA 0256 |
LOMBA | SA405 |
LOMBA | SA406 |
LOMBA | SA465 |
LOMBA | SA750 |
LUCAS | LRA 445 |
LUCAS | LRA 763 |
LUCAS | LRA00445 |
MAG | 943 35 612 501 0 |
MAG | 9433 561 25 |
MAG | 9433 564 70 |
MOT | 9AR-5062 |
MOT | 9AR-5062K |
PAR | A 13 N 38 |
PAR | A 13 N 94 |
PAR | A13 N43 |
PEUGE | 5557 11 |
PEUGE | 5705 11 |
PEUGE | 5705 38 |
PEUGE | 95495512 |
PEUGE | 9560 7232 |
PEUGE | 9561 9192 |
PRESTOLITE | 20130231 |
PSH | 995.003.050 |
QUINTON HA | FRA 106 |
SPIDAN | 3421 |
TRW | LRA 445 |
TRW | LRA 763 |
VALEO | 432 739 |
VALEO | 433 353 |
VALEO | 433 358 |
VALEO | A 13 N 293 |
VALEO | A13N38 |
VALEO | A13N43 |
VALEO | NA 255 |
VALEO | NA 273 |
VALEO | VA 113 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.