- Napięcie znamionowe: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 120
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 64,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 534 080 |
AUDI | 046 903 015 D |
AUDI | 049 903 015 F |
AUDI | 892 030 011 030 00 |
AUDI | 892 030 011 050 00 |
BOSCH | 0 120 400 744 |
BOSCH | 0 120 400 745 |
BOSCH | 0 120 468 109 |
BOSCH | 0 120 489 500 |
BOSCH | 0 120 489 501 |
BOSCH | 0 120 489 519 |
BOSCH | 0 120 489 532 |
BOSCH | 0 120 489 546 |
BOSCH | 0 120 489 678 |
BOSCH | 0 120 489 698 |
BOSCH | 0 120 489 699 |
BOSCH | 0 123 510 028 |
BOSCH | 0 123 515 012 |
BOSCH | 0 123 520 020 |
BOSCH | 0 986 031 010 |
BOSCH | 0 986 031 030 |
BOSCH | 0 986 031 060 |
BOSCH | 0 986 031 061 |
BOSCH | 0 986 039 690 |
DELCOREMY | 211.102.352 |
DELCOREMY | DRA 1040 |
DELCOREMY | DRA 1060 |
DELCOREMY | DRA 9690 |
ELSTOCK | 28-0500 |
FRIESEN | 90-31.010 |
FRIESEN | 90-31.060 |
H.C A/S | CA-35IR |
HBELPARTS | 32 489 532 |
HELLA | 725 753-001 |
HELLA | 8EL 725 592-001 |
HELLA | 8EL 737 161-001 |
LAUBER | 11.0035 |
LAUBER | LAU 11.0035 |
LAUBER | LRA112 |
LETRIKA | IA0604 |
LETRIKA | IA0605 |
LETRIKA | IA0610 |
LOMBA | SA931 |
LUCAS | 23888 |
LUCAS | LRA 112 |
LUCAS | LRA 294 |
MAG | 9433 564 47 |
MAHLE | MG 188 |
MAHLE | MG 531 |
MAHLE | MG 615 |
MOT | 9 AR 2511 F |
MOT | 9 AR 2519 F |
MOT | 9 AR 2524 F |
PRESTOLITE | 35213655 |
SPIDAN | 3049 |
SPIDAN | 3417 |
TRW | LRA 294 |
VALEO | 436 200 |
VALEO | 436208 |
VW | 028 903 023 A |
VW | 028 903 023 B |
VW | 046 903 015 D |
VW | 046 903 015 FX |
VW | 049 903 015 F |
VW | 055 903 023 B |
VW | 055 903 023 BX |
VW | 056 903 015 A |
VW | 056 903 015 AB |
VW | 059 903 015 C |
VW | 059 903 015 E |
VW | 059 903 017 E |
VW | 059 903 017 EX |
VW | 059 903 017 G |
VW | 059 903 017 GX |
VW | 060 903 017 AY |
VW | 060 903 023 |
VW | 061 903 023 |
WAI | 13054R |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.