- Napięcie [V]: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 75
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 4
- Średnica koła pasowego [mm]: 64,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441574 |
ALANKO | 11441574 |
AS-PL | A5190 |
ASHIKA | 002-C949 |
BLUEPRINT | ADC41117 |
BLUEPRINT | ADC41140 |
BOSCH | 0 986 040 511 |
BOSCH | 0 986 042 901 |
BOSCH | F 042 303 030 |
CASCO | CAL32104 |
CASCO | CAL32104AS |
CASCO | CAL32104GS |
CASCO | CAL32104OS |
CASCO | CAL35160 |
CASCO | CAL35160AS |
CEVAM | 9021 |
DA SILVA | 030775 |
DA SILVA | 030782 |
DA SILVA | A030775 |
DA SILVA | A030782 |
DELCOREMY | 226.112.752 |
DELCOREMY | DRA 3145 |
DELCOREMY | DRA 3146 |
DELCOREMY | DRA3145N |
DELTA | L 42 900 |
DELTA | L 65 510 |
DELTA | L40510 |
DELTA | L63320 |
DOYEN | DAL51527 |
E.D.R | 933145 |
E.D.R | 933146 |
EAI | 56452 |
ELSTOCK | 28-1620 |
EUROTEC | 12060148 |
FARCOM | 118953 |
FRIESEN | 90 51 527 |
FRIESEN | 90 51 534 |
H.C A/S | JA 664 IR |
H.C A/S | JA 671 IR |
HBELPARTS | J5 115 027 |
HC-CARGO | 110802 |
HELLA | 726 386-001 |
HELLA | 8EL 726 379-001 |
HELLA | 8EL 726 386-001 |
HYUNDAI | 37300 33010 |
HYUNDAI | 37300 33013 |
HYUNDAI | 37300 33030 |
JAPANPAR | ALC949 |
LAUBER | 11.0671 |
LAUBER | LAU 11.0671 |
LOMBA | SA147 |
LUCAS | LRA01306 |
MAG | 063532615010 |
MAG | 600000166650 |
MAG | 943 34 619 001 0 |
MAG | 944390515270 |
MANDO CORP | AB175020 |
MITSUBISHI | A 3 T 03392 |
MITSUBISHI | A 3 T 03393 |
MITSUBISHI | A 3 T 03393ZC |
MITSUBISHI | A 3 T 03493 |
MITSUBISHI | A3T 03492 |
MITSUBISHI | A3T30793 |
MITSUBISHI | MD 133171 |
MITSUBISHI | MD 136838 |
MITSUBISHI | MD 136839 |
PRESTOLITE | 66021305 |
QUINTON HA | QRA1574 |
VALEO | 436 504 |
VALEO | 436 609 |
VALEO | AB175020 |
WAI | 13249N |
HYUNDAI
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.