- Napięcie znamionowe: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 90
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 5
- Średnica koła pasowego [mm]: 64,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A3064 |
AUDI | 054 903 015 F |
AUDI | 078 903 015 B |
BOSCH | 0 120 485 018 |
BOSCH | 0 986 040 347 |
BOSCH | 0 986 042 161 |
DELCOREMY | 211.157.902 |
DELCOREMY | DRA 8180 |
DELCOREMY | DRB 2161 |
H.C A/S | CA 837 IR |
HBELPARTS | 32 038 180 |
HC-PARTS | CA 837 IR |
HELLA | 731 698-001 |
HELLA | 8EL 012 427-781 |
HELLA | 8EL 731 698-001 |
LAUBER | 11.0837 |
LAUBER | LAU 11.0837 |
LAUBER | LRB373 |
LOMBA | SA098 |
LOMBA | SA099 |
LUCAS | LRA01450 |
LUCAS | LRB 373 |
PAR | A13 VI24 |
PAR | A13 VI70 |
PRESTOLITE | 20110372 |
PRESTOLITE | 20110373 |
SPIDAN | 5255 |
STARDAX | STX100235 |
STARDAX | STX100235R |
UBD | 13092 |
VALEO | 2 541 348 |
VALEO | 2 541 473 |
VALEO | 2 541 656 |
VALEO | 2 541 658 |
VALEO | 2541894 |
VALEO | 436 387 |
VALEO | 436 388 |
VALEO | 436381 |
VALEO | A 13 VI 155 |
VALEO | A 13 VI 24 |
VALEO | A 13 VI 42 |
VALEO | A 13 VI 69 |
VALEO | A 13 VI 70 |
VALEO | NA441 |
VALEO | NA558 |
VALEO | NA561 |
VEMO | V10-13-38180 |
VW | 054 903 015 F |
VW | 058 903 018 B |
VW | 078 903 015 |
VW | 078 903 015 B |
VW | 078 903 015 D |
VW | 078 903 015 DX |
VW | 078 903 016 A |
VW | 078 903 017 B |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.