- Napięcie znamionowe: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 120
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
- Napięcie [V]: 14
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443559 |
ALANKO | 10443600 |
ALANKO | 11443559 |
ALANKO | 11443600 |
AS-PL | A6088 |
AS-PL | A6088(DENSO) |
BOSCH | 0 986 082 100 |
CASCO | CAL40332AS |
CASCO | CAL40332GS |
CEVAM | 4868 |
DELCOREMY | D RA0 087 |
DELCOREMY | DRA1198 |
DELCOREMY | RAA12209 |
DENSO | 10421-04022 |
DENSO | 10421-05760 |
DENSO | DAN-1041 |
DRI | 238.153.1202 |
EAI | 57324 |
ELSTOCK | 27-5820 |
FORD | 1 352 858 |
FORD | 1 353 886 |
FORD | 1 543 764 |
FORD | 3 M5T 10300KA |
FORD | 3 M5T 10300KB |
FORD | 3 M5T 10300KC |
FRIESEN | 9090832 |
HBELPARTS | 32118920 |
HC-CARGO | 115601 |
HC-PARTS | CA 1962 IR |
HELLA | 8EL 012 430-881 |
HELLA | 8EL 738 212-921 |
LAUBER | 11.3015 |
LAUBER | 210384 |
LAUBER | LAU 11.3015 |
LUCAS | LRA03208 |
MAG | 0633 774 21010 |
MAG | 633 774 21 |
MAG | MAN 7421 |
VALEO | 443075 |
VOLVO | 3 066 750-1 |
VOLVO | 3 079 549-3 |
VOLVO | 30795493 AA |
VOLVO | 8 603 604 |
WAI | 20492 |
WAI | 20492R |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.