- Wysokość [mm]: 59,4
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 50,5
- Średnica otworu centrującego [mm]: 65
- Ciężar [kg]: 4,44
- Otwór o śr[mm]: 16
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | DRM9936 |
ATE | 24.0220-0037.1 |
BENDIX | 329253B |
BETTAPARTS | BDM910 |
BORG BECK | BBR7114 |
BOSCH | 0 986 477 133 |
BRAKE ENG | DR962404 |
BRAKE FIT | BDR9017 |
BRAKEWORLD | BT5102 |
BRECO | BT 1156 |
BREMBO | 14.9384.20 |
BREMSI | CR5594 |
DELPHI | BF463 |
DRIVE | DP1010.11.1702 |
EUROBRAKE | 5825254727 |
FEBI | 24034 |
FERODO | FDR329253 |
HIRSCH/FRE | BD-9617 |
JAPANPAR | TA-0900 |
JAPANPAR | TA-0900C |
JAPKO | 560900 |
JAPKO | 560900C |
JURATEK | JDR002 |
JURID | 329253J |
KAWE | 7D0594 |
LPR | 7D0594 |
MAXTECH | 872012 |
METZGER | BT 1050 |
MIN | MBD247 |
MOTAQUIP | VBE602 |
MS | 24-0220-0037-1-SET |
NAP | NDR242 |
NATIONAL | NDR242 |
NK | 254727 |
OPTIMAL | BT-1300 |
PAGID | 61238 |
QUINTON HA | BDR632 |
QUINTON HA | BDR951 |
REMSA | 7149.00 |
RIDEX | 123B0037 |
ROADHOUS | 7149.00 |
ROTINGER | RT 6413 |
SBS | 1825 254727 |
SKODA | 6R0609617C |
TEXTAR | 94023800 |
TOPRAN | 110 039 |
TRW | DB4299 |
VAG | 600609617 |
VAG | 6Q0609617 |
VW | 6QE609617 |
ZIMMERMANN | 100.1649.20 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Juratek to brytyjskie przedsiębiorstwo, które jest przykładem wyjątkowo szybkiego rozwoju. Firma powstała w 1995 roku, działając lokalnie, aby w ciągu kilku lat zdobyć kilka kolejnych rynków. Dzisiaj mowa o marce znanej w różnych zakątkach świata. Przedsiębiorstwo zdobyło uznanie głównie za sprawą troski o najwyższą jakość produktów, udoskonalanych w prywatnych laboratoriach producenta.
Części Juratek to niemal wyłącznie części hamulcowe lub blisko związane z układem hamulcowym. W ofercie zaczęły się też pojawiać części zawieszenia pneumatycznego. Producent jest jednym z wiodących europejskich i światowych dostawców części do samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów. Zdecydowanie jest to główny obszar działania firmy. Niemniej w asortymencie pojawia się też coraz więcej części do samochodów osobowych.
Firma Juratek stawia na rozwój, stale poszerzając katalog produktów. Wszystko po to, aby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. W obszarze części hamulcowych dla pojazdów ciężarowych udało się to już osiągnąć. Producent dostarcza części do ciężarówek wszystkich marek prowadzących dystrybucję pojazdów w Europie. Juratek coraz prężniej działa też poza Europą.