- Napięcie znamionowe: 14
- Ilość biegunów: 3
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
Dodaj opinię
(31.01.2015)
Opinia wystawiona dla Sterownik układu zapłonowego MAXGEAR 13-0072
(10.01.2015)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa MAXGEAR 13-0133
Producent | Numery OEM |
---|
ANGLI | 15 204 |
BBT | IC 09107 |
BBT | IC 09108 |
BBT | IC 09108026 |
BBT | IC 09112 |
BMW | 1 712 219 |
BMW | 1 712 223 |
BMW | 12 13 1 712 219 |
BMW | 12 13 1 712 223 |
BMW | 12 13 7 550 012 |
BMW | 12 13 7 551 260 |
BMW | 12 13 7 575 010 |
BMW | 12 13 7 594 596 |
BMW | 12 13 7 594 938 |
BMW | 12 13 8 616 153 |
BMW | 7 550 012 |
BMW | 7 551 049 |
BMW | 7 551 260 |
BMW | 7 562 744 |
BMW | 7 571 643 |
BMW | 7 575 010 |
BMW | 7 594 596 |
BMW | 7 594 937 |
BMW | 7 594 938 |
BMW | 8 616 153 |
BORGW BERU | 0 040 100 324 |
BORGW BERU | 0 040 102 143 |
BORGW BERU | ZS 324 |
BORGW BERU | ZSE143 |
BOSCH | 0 221 504 100 |
BOSCH | 0 221 504 464 |
BOSCH | 0 221 504 470 |
BOSCH | 0 221 504 800 |
BRECAV | 104.003 |
BRECAV | 104.004 |
BREMI | 20110 |
BREMI | 20438 |
CITRO | 5970 91 |
CITRO | 5970.91 |
CITRO | V7562744 |
CITRO | V757164380 |
DELPHI | GN10210 |
DELPHI | GN10475-12B1 |
DELPHI | GN10571 |
DELPHI | GN10571-12B1 |
DELPHI | GN10572-12B1 |
EFI AUTOMO | 155 049 |
EFI AUTOMO | 155 190 |
EFI AUTOMO | 155136 |
ERA | 880 107 |
ERA | 880 424 |
ERA | 880 426 |
ERA | 880200 |
FACET | 9.6375 |
FACET | EPS 1.970.475 |
FACET | KW 470 475 |
FAE | 80247 |
FEBI | 36100 |
FEBI | 45031 |
HBJAKOPART | 19 050 027 |
HELLA | 5DA 749 475-851 |
HITACHI AU | 133875 |
HITACHI AU | 134046 |
HOFFER | 801 0351 |
HOFFER | 801 0530 |
MEATDORIA | 103 51 |
MEATDORIA | 105 30 |
METZGER | 0 880 250 |
METZGER | 0880014 |
MEYLE | 314 885 0000 |
MEYLE | 314 885 0001 |
MEYLE | 314 885 0008 |
MINI | 1 712 219 |
MINI | 1 712 223 |
MINI | 12 13 1 712 219 |
MINI | 12 13 1 712 223 |
MINI | 12 13 7 550 012 |
MINI | 12 13 7 551 260 |
MINI | 12 13 7 571 643 |
MINI | 12 13 7 575 010 |
MINI | 12 13 7 594 596 |
MINI | 12 13 7 594 937 |
MINI | 12 13 7 594 938 |
MINI | 12 13 8 616 153 |
MINI | 7 550 012 |
MINI | 7 551 049 |
MINI | 7 551 260 |
MINI | 7 562 744 |
MINI | 7 571 643 |
MINI | 7 575 010 |
MINI | 7 594 596 |
MINI | 7 594 937 |
MINI | 7 594 938 |
MINI | 8 616 153 |
NGK | 48206 |
OPEL | 5970 91 |
PEUGE | 5970 91 |
PEUGE | 5970.91 |
PEUGE | V7562744 |
PEUGE | V757164380 |
ROLLS | 12 13 8 616 153 |
SIDAT | 85.30133 |
SIDAT | 85.30154 |
SIDAT | 85.30251 |
TESLA | CL 602 |
TESLA | CL603 |
TRISCAN | 886 011 011 |
TRISCAN | 886 011 013 |
VAUXH | 5 97 091 |
ALPINA
|
BMW
|
CITROËN
|
DS
|
MINI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
ROLLS-ROYCE
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.