- Długość sieci [mm]: 580
- Szerokość sieci [mm]: 341
- Głębokość sieci [mm]: 16
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 6455.AV |
CITRO | 6455.V9 |
PEUGE | 6455.AV |
PEUGE | 6455.V9 |
PEUGE | 9628007580 |
PEUGE | 9645975680 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.