- Długość sieci [mm]: 625
- Szerokość sieci [mm]: 495
- Głębokość sieci [mm]: 16
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
- Wersja: produced by BEHR
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 052014N |
AVA | BW5371 |
BH SERVICE | 351 309-151 |
BH SERVICE | CX959 |
BH SERVICE | R9018 |
BMW | 64 50 9 109 724 |
BMW | 64 50 9 149 390 |
BMW | 64 50 9 255 984 |
BMW | 64509389418 |
BMW | 64509391491 |
BMW | 9 149 390 |
BMW | 9 255 984 |
BMW | 9 389 418 |
BMW | 9 391 491 |
BMW | 9 394 296 |
HELLA | 351309151 |
HELLA | 8FC 351 309-151 |
MAG | 350 20 371 700 0 |
MAG | 350203717002 |
NISSENS | 940308 |
WEZEL | 06005371 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.