- Głębokość sieci [mm]: 22
- Rozmiar gwintu wejżcie: 3/4 Inch-16 UNF
- Szerokość sieci [mm]: 522
- Długość sieci [mm]: 533
- Wymiar gwintu wyjście: 9/16 Inch-18 UNF
- Materiał: Aluminium
- Ograniczenia producenta: wo Dryer
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 213790N |
BH SERVICE | 8FC351307591 |
NISSENS | 94053 |
NRF | 35102 |
SCHLIECKMA | 60535244 |
TOYOT | 8846160051 |
USN | KTO5244 |
VALEO | 814280 |
VANHE | CO1028 |
WEZEL | 53005244 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
Prasco to włoska firma produkująca samochodowe części zamienne. Firma specjalizuje się w produkcji zderzaków oraz innych części nadwozia. Wśród nich warto wymienić drzwi i pokrywy Prasco oraz zbiorniki paliwa czy lusterka. Drugą z najistotniejszych gałęzi działalności firmy jest produkcja oświetlenia samochodowego i wszystkiego, co z nim związane. Słynne w Europie i na Świecie są reflektory Prasco, jak i lampy oraz odblaski tej marki.
Firma Prasco uchodzi za wysoko wyspecjalizowaną. Rzeczywiście wciąż większą część oferty stanowią produkty z wymienionych powyżej kategorii. Niemniej jednak producent autoczęści Prasco ma dziś do zaoferowania o wiele więcej. Asortyment od lat jest sukcesywnie powiększany o części do układu chłodzenia i układu kierowniczego. Ponadto, doceniane są również części klimatyzacji Prasco. Producent dysponuje również coraz większą liczbą referencji odnoszących się do części zawieszenia, w tym do wahaczy, stabilizatorów czy łożysk kół.
Przedsiębiorstwo Prasco pojawiło się na rynku w 1988 roku. Od początku osią działalności firmy była produkcja części nadwozia oraz elektryki samochodowej. W pierwszych latach liczba referencji była niewielka, a produkty dystrybuowano głównie na terenie Włoch. Dzisiaj części samochodowe Prasco cieszą się renomą w wielu krajach europejskich, a także na innych kontynentach. Siedziba firmy niezmiennie mieści się we Włoszech, jednak duży oddział firmy otworzono również w Niemczech.