- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbo / chłodzenie powietrza doładowującego
- Długość sieci [mm]: 617
- Szerokość sieci [mm]: 407
- Głębokość sieci [mm]: 32
- Jakosć: Hella
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
HELLA | 8ML 376 746-721 |
HELLA | 8ML376746721 |
VAG | 1C0145805AM |
VAG | 1K0145803AF |
VAG | 1K0145803AS |
VAG | 1K0145803BM |
VAG | 1K0145803CA |
VAG | 1K0145803CC |
VAG | 3C0145805AD |
VAG | 3C0145805AE |
VAG | 3C0145805AK |
VAG | 3C0145805AM |
VAG | 3C0145805AN |
VAG | 5C0145803A |
VAG | 5C0145803E |
WEZEL | 58004306 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Motair Turbo to założona w 1971 roku niemiecka firma specjalizującą się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Nie zawsze tak jednak było. Na początku swojej działalności Motoair zajmowało się produkcją małych silników lotniczych z turbodoładowaniem.
Przedsiębiorstwo dopiero w latach osiemdziesiątych poszerzyło swoją działalność skupiając się właśnie na częściach samochodowych. Był to dobry ruch, ponieważ już w latach dziewięćdziesiątych Motair Turbo stało się liderem w zakresie regeneracji turbosprężarek na rynku niemieckim.
Dziś przedsiębiorstwo swoje usługi kieruje do specjalistów od silników, handlu częściami zamiennymi oraz firm usługowych. Prowadzi także niskonakładową produkcję turbosprężarek dla silników przemysłowych, silników montowanych w pojazdach morskich oraz jednostek napędowych wykorzystywanych w sportach motorowych u tuningu.
Motoair Turbo posiada także certyfikaty ISO świadczące o wysokiej jakości świadczonych usług. Pierwszy certyfikat ISO firmie udało się z zdobyć już w 1996 roku dla całej firmy (ISO 9001:2000), który jest aktualny do dziś. Drugi to certyfikat z 2018 roku - ISO 9001: 2015.