- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36
- Ciężar [kg]: 0,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5P038ABE |
ATE | 020063 |
ATE | 020312 |
ATE | 24.3220-1104.3 |
ATE | 24.3220-1115.3 |
ATE | 24.3220-2301.3 |
BENDIX | 211700B |
BOSCH | 0 204 116 087 |
BOSCH | 0 986 475 209 |
BOSCH | F 026 002 087 |
BRAKE ENG | WC1614BE |
BRAKE ENG | WC4714 |
BREMBO | A 12 058 |
BREMSI | BC0027 |
CAR | 3814 |
CIFAM | 101-151 |
CITRO | 4402.63 |
DELPHI | LW 21700 |
DELPHI | WAP 890 |
FAG | R2098B1 |
FERODO | FHW099 |
GIRLING | 32966498 |
GIRLING | 32966610 |
GIRLING | 5005135 |
HAVAM | CW 9100 |
HAVAM | CY 9100 |
HAVAM | WC09100 |
KAWE | W4714 |
LPR | 4714 |
METELLI | 04-0151 |
METELLI | 04-0596 |
MOPR | DWC 138 |
MOTAQUIP | VWC414 |
NK | 809931 |
PEUGE | 0017474200 |
PEUGE | 4402.63 |
PEX | 1.20.394 |
QUINTON HA | BWC 3222 |
QUINTON HA | BWC 6622 |
RENAU | 7701026618 |
SAMKO | C11297 |
SPIDAN | 83044 |
TALBO | 0017474200 |
TALBO | 17474200 |
TALBO | 440263 |
TALBO | 58876 |
TALBO | 58876A |
TRUSTING | CF027 |
TRW | BWF135 |
VALEO | 350479 |
VILLAR | 623.5681 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.