- Średnica tłoka [mm]: 19
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 35
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72641 |
ABE | C50502ABE |
ABE | C55032ABE |
AISIN | AM-004 |
APEC | BCY1161 |
ASHIKA | 67-05-532 |
ATE | 020071 |
ATE | 24.3219-0103.3 |
ATE | 24.3219-1716.3 |
BENDIX | 214211B |
BENDIX | 214289B |
BENDIX | 691663B |
BLUEPRINT | ADC44410 |
BORG BECK | BBW1182 |
BOSCH | 0 986 475 663 |
BOSCH | 0 986 AB8 016 |
BRAKE ENG | WC1194BE |
BRAKE ENG | WC4154 |
BREMBO | A 12 089 |
BREMSI | BC1520 |
CAR | 3881 |
CIFAM | 101-132 |
DELPHI | LW 60274 |
DELPHI | LW 60292 |
DJ PARTS | AW1064 |
ERT | 300125 |
FERODO | FHW4130 |
FTE | R190031.2.1 |
GIRLING | 5004211 |
GIRLING | 74967066 |
GIRLING | 74968513 |
HAVAM | CP 2320 |
HAVAM | CP 6400 |
HAVAM | CW 6400 |
HAVAM | WC30374 |
HBJAKOPART | J3235031 |
HBJAKOPART | J3235032 |
HYUNDAI | 58330-21300 |
JAPANPAR | CS-531 |
JAPANPAR | CS-532 |
JAPKO | 67532 |
KAISHIN | WCMI009 |
KAWE | W4154 |
LPR | 4154 |
MAG | 360219230010 |
METELLI | 04-0132 |
METZGER | 101-132 |
MGA | C1312 |
MGA | K663312 |
MITSUBISHI | MB058553 |
MITSUBISHI | MB128624 |
MITSUBISHI | MB190341 |
MITSUBISHI | MB193411 |
MITSUBISHI | MR128624 |
MITSUBISHI | MT191854 |
MOPR | DWC 582 |
MOTAQUIP | VWC374 |
NK | 803001 |
NK | 803004 |
NPS | M323I31 |
PEX | 1.19.029 |
PROTECHNIC | PRH2561 |
PROTO | MB193411 |
QUINTON HA | BWC 3353 |
QUINTON HA | BWC 3383 |
QUINTON HA | JWC 7924 |
QUINTON HA | JWC 8224 |
RAYBESTOS | WC37376 |
RAYBESTOS | WC37623 |
REMSA | C1519.75 |
ROADHOUS | 1519.75 |
SAMKO | C24762 |
SPIDAN | 83076 |
SPIDAN | 83077 |
SPIDAN | 83312 |
SPIDAN | 83389 |
STELLOX | 05-83167-SX |
STELLOX | 05-85614-SX |
TEXTAR | 34011800 |
TRISCAN | 8130 42010 |
TRW | BWD211 |
UBD | 54328 |
VILLAR | 623.5064 |
WOKING | C1519.75 |
HYUNDAI
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.