- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 40
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72803 |
ABE | C52051ABE |
AISIN | 47550-35190 |
AISIN | WCT-007 |
AISIN | WCT-080 |
APEC | BCY1207 |
APEC | BWC8134 |
ASHUKI | T059-02 |
ATE | 24.3222-1730.3 |
BLUEPRINT | ADT34458 |
BORG BECK | BBW1817 |
BOSCH | 0 986 475 894 |
BOSCH | 0 986 AB8 060 |
BOSCH | F 026 002 367 |
BRAKE ENG | WC1468BE |
BRAKE ENG | WC4500 |
BREMBO | A 12 547 |
BREMBO | A 12 598 |
BREMSI | BC1606 |
CAR | 3368 |
CAR | 4080 |
CIFAM | 101-504 |
CIFAM | 101-808 |
DELPHI | LW 60670 |
DELPHI | LW 61282 |
FERODO | FHW4240 |
FERODO | FHW4332 |
FTE | R220045.2.1 |
GIRLING | 5006380 |
GIRLING | 5006431 |
GIRLING | 74969200 |
HAVAM | WC30397 |
HBJAKOPART | J3232090 |
HELLA | 8AW 355 532-921 |
JAPANPAR | CS-290 |
JAPKO | 67290 |
KAVO PARTS | BWC-9032 |
KAWE | W4500 |
KAWE | W5512 |
LPR | 4500 |
LPR | 5512 |
METELLI | 04-0504 |
METELLI | 04-0808 |
NK | 804543 |
PEX | 1.22.549 |
QUINTON HA | BWC 3570 |
QUINTON HA | BWC3756 |
QUINTON HA | JWC 4016 |
REMSA | C1522.58 |
ROADHOUS | 1522.58 |
SAMKO | C26545 |
SPIDAN | C3675 |
TEXTAR | 34031300 |
TOYOT | 47550-35170 |
TOYOT | 47550-35190 |
TOYOT | 4755035280 |
TRUSTING | CF510 |
TRUSTING | CF582 |
TRW | BWH380 |
TRW | BWH431 |
TRW | BWH709 |
TRW | BWK153 |
VAG | J4755035190 |
VILLAR | 623.6341 |
VILLAR | 623.6510 |
VW | J4755035190 |
WOKING | C1522.58 |
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.