- Średnica tłoka cylindra: 20,6
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Materiał: Żeliwo
- System hamulcowy: BENDIX
- System hamulcowy: BOSCH
- Średnica [mm]: 20,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2504 |
A.B.S. | 72917 |
ASHIKA | 67-01-161 |
ATE | 020438 |
ATE | 24 3220 1718 3 |
ATE | 24-3220-1718-3-02 |
BENDIX | 212321 B |
BLUEPRINT | ADN14459 |
BLUEPRINT | ADN14510 |
BRAKE ENG | WC4047 |
DELPHI | LW 21094 |
FERODO | FHW419 |
FTE | R200025.8.1 |
GIRLING | 5005296 |
IPS PARTS | ICR-4161 |
JAPANPAR | CS-161 |
KAGER | 39-4337 |
KAGER | 39-4693 |
KAWE | W4047 |
LPR | 230011 |
LPR | 4047 |
LUCAS_ELEC | BWF296 |
MANITOU | F 026 002 006 |
METELLI | 04-0764 |
METELLI | 101-764 |
NIPPARTS | J3231098 |
NISSA | 44100 3J310 |
NISSA | 44101 3J310 |
PEX | 1.20.653 |
QUINTON HA | BWC3720 |
SAMKO | C30011 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABE to marka, która powstała kilkanaście lat temu. Jest to polska firma, działająca jednak nie tylko na rodzimym rynku. Części samochodowe ABE to hamulce, zarówno kompletne zestawy, jak i pojedyncze elementy układów. Wysoko cenione są klocki hamulcowe ABE oraz tarcze. W ofercie znaleźć można również szczęki i zaciski hamulcowe. Ponadto producent jest znany z wysokiej jakości przewodów hamulcowych. W ostatnim czasie w asortymencie pojawia się również coraz więcej przewodów do układu sprzęgła. Części ABE powstają w Polsce, gdzie mieści się jedyna fabryka firmy oraz jej centrala. Jednak obecnie komponenty polskiej marki trafiają także na kilkanaście innych rynków europejskich. Dystrybucja ma miejsce głównie na terenie Europy centralnej i wschodniej. Niemniej jednak przedsiębiorstwo wciąż prowadzi ekspansję na kolejne rynki, przez co części ABE coraz częściej pojawiają się również w krajach południowych i zachodnich. Producent auto części ABE dba o najwyższą jakość komponentów, dopracowując wszelkie detale. Nieustannie trwają również prace nad doskonaleniem części hamulcowych ABE, poprzez stosowanie coraz to nowocześniejszych technologii. Celem producenta jest dostarczanie kierowcom relatywnie tanich części zamiennych, które jakością dorównują częściom oryginalnym.