- Średnica [mm]: 20,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72917 |
AISIN | AN-903 |
ASHIKA | 67-01-161 |
ATE | 24.3220-1718.3 |
BLUEPRINT | ADN14459 |
BORG BECK | BBW1738 |
BOSCH | 0 204 116 606 |
BOSCH | F 026 002 006 |
BOSCH | F 026 009 006 |
BREMBO | A 12 321 |
DELPHI | LW21094 |
FERODO | FHW419 |
FTE | R200025.8.1 |
HBJAKOPART | J3231098 |
IAP | 703-13084 |
JAPANPAR | CS-161 |
JAPKO | 67161 |
JPG | 4061300300 |
KAISHIN | WCNS036 |
KAVO PARTS | BWC-6501 |
KAWE | W4047 |
LPR | 4047 |
METELLI | 04-0764 |
METZGER | 101-764 |
MGA | C1339 |
NIPPARTS | J3231098 |
NISSA | 44100-3J310 |
NISSA | 44101-3J310 |
NK | 802249 |
NPS | N323N11 |
QUINTON HA | BWC3720 |
REMSA | C1520.90 |
SBS | 1340802249 |
STELLOX | 05-85490-SX |
TEXTAR | 34020400 |
TRISCAN | 8130 14053 |
TRW | BWF296 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
AISIN to marka części zamiennych będąca najlepszym przykładem wysokiej jakości części samochodowych. Dzięki maksymalnie wydłużonej trwałości części AISIN mogą bez problemu wytrzymać założone przebiegi i nie ulegają przedwczesnym awariom. Ponadto, części te doskonale łączą się z fabrycznie zamontowanymi komponentami, dlatego można uzyskać precyzyjne, pierwotne wręcz dopasowanie.
W przypadku układu hamulcowego, zawsze należy korzystać z najwyższej jakości części zamiennych. Takie części samochodowe oferuje właśnie marka AISIN. W ofercie dostępny jest także szereg innych części – katalog podzielony jest na pięć działów – części układu napędowego, podzespoły układu hamulcowego i nadwozia, elementy karoserii samochodowej, części i podzespoły jednostki napędowej oraz elementy pełniące role informacyjne.
Zasadniczo każdy oferowany przez markę AISIN komponent został zaprojektowany tak, aby odpowiadać specyfikacjom poszczególnych marek i modeli pojazdów. Oferta dedykowana jest przede wszystkim samochodom osobowym produkcji europejskiej, ale w ofercie znajdziemy także części dedykowane samochodom dostawczym i ciężarowym.