- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo szare
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2809 |
ABE | C5B004ABE |
AKRON-MALÒ | 89694 |
APEC | BCY1638 |
ATE | 03.3219-2106.3 |
AUTO CYLIN | CPD.BMW405 |
AUTO-SPEED | 290CR00298 |
AUTOFREN S | D3181 |
BAPMIC | BF0321030004 |
BBR | 003-10-00198 |
BMW | 34 21 1 116 600 |
BMW | 34 21 1 117 104 |
BOSCH | 0 986 475 115 |
BRAKE ENG | WC1734BE |
BRAKE ENG | WC4960 |
BREMBO | A 12 048 |
BSF | 04072 |
CAR | 3519 |
CIFAM | 101-109 |
Caliper EP | R344 |
DELPHI | LW42106 |
DJ PARTS | AW1298 |
ERT | 300478 |
FEBI | 4090 |
FENOX | K1912 |
FERODO | FHW051 |
FORD | 0 558 087 |
FORD | 558 087 |
FRITECH | CF156 |
FTE | 9210137 |
FTE | R1998A1 |
GIRLING | 5004167 |
HELLA | 8AW 355 532-041 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-041 |
JURID | 212010J |
KAGER | 39-4419 |
KAWE | W4960 |
KRAFT AUTO | 6032500 |
LPR | 4960 |
MAG | 360219230275 |
METELLI | 04-0109 |
METZGER | 101-109 |
MGA | C1460 |
MGA | K592460 |
MGA | K634460 |
NK | 809914 |
PROTECHNIC | PRH2322 |
QUINTON HA | BWC3297 |
REMSA | C1519.13 |
RIDEX | 277W0057 |
ROADHOUS | 1519.13 |
SAMKO | C05157 |
SBS | 1340809914 |
STELLOX | 05-83154-SX |
SWAG | 20 90 4090 |
Stark | SKWBC-0680056 |
TEXTAR | 34018900 |
TRUSTING | CF156 |
TRW | BWD167 |
VALEO | 350538 |
VILLAR | 623.5203 |
WOKING | C1519.13 |
ZEKKERT | ZD-1002 |
BMW
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.