- Materiał: Aluminium
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Ciężar [kg]: 0,209
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52993 |
AKRON-MALÒ | 90350 |
APEC | BCY1601 |
ATE | 24.3222-1748.3 |
AUTO-SPEED | 290CR00142 |
BENDIX Bra | BXK1283 |
BORG BECK | BBW1964 |
BOSCH | F 026 002 098 |
BRAXIS | AJ2116 |
BREMBO | A 12 663 |
BSF | 04602 |
CAR | 4107 |
CIFAM | 101-1069 |
Caliper EP | R1007B |
DELPHI | LW90176 |
DIAMAX | N03358 |
FAST | FT34012 |
FORD USA | EY16-2261-AA |
FORD USA | EY16-2261-AB |
FORD | 1 833 946 |
FORD | 1 836 325 |
FRITECH | CF1015 |
GIRLING | 5006440 |
HELLA | 8DB 355 022-461 |
HELLAPAGID | 8DB 355 022-461 |
KAWE | W5269 |
LPR | 5269 |
METELLI | 04-1069 |
MGA | C2006 |
MGA | PM937006 |
MIN | MSP408 |
MOTAQUIP | VWC948 |
OPENPARTS | FWC3426.00 |
PAGID | R1367 |
PROTECHNIC | PRH2862 |
SAMKO | C31242 |
TEXTAR | 84079800 |
TRUSTING | CF1015 |
TRW | BWH440 |
VALEO | 400657 |
VILLAR | 623.B307 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.