- Średnica [mm]: 26,99
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62898 |
AKRON-MALÒ | 90336 |
APEC | BCY1518 |
ATE | 24.3226-1703.3 |
BORG BECK | BBW1939 |
BOSCH | 0 986 AB8 583 |
BREMBO | A 12 B88 |
CAR | 3577 |
CIFAM | 1011045 |
DELPHI | LW90128 |
FERODO | FHW4709 |
KAWE | W5194 |
LPR | 5194 |
MAG | 359002403190 |
METELLI | 041045 |
METZGER | 1011045 |
MGA | C1895 |
OPENPARTS | FWC3422.00 |
OPTIMAL | RZ-9129 |
TRISCAN | 813029027 |
TRUSTING | CF926 |
VALEO | 400644 |
VW | 2H0 611 053 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Girling to firma motoryzacyjna, specjalizująca się w produkcji elementów układu hamulcowego. Sławą w Europie i nie tylko cieszą się tarcze hamulcowe Girling, będące bez wątpienia flagowym produktem firmy. Niemniej jednak szczęki czy klocki hamulcowe Girling również cieszą się uznaniem. Poza głównymi częściami nowoczesnych układów hamulcowych, producent oferuje również inne elementy, bez których skuteczne hamowanie nie byłoby możliwe. Tym samym w ofercie znajdują się również przewody hamulcowe, pompy płynu hamulcowego i wiele więcej. Istnieje również możliwość zakupu pełnego zestawu hamulcowego Girling.
Części samochodowe Girling słyną z innowacyjności, która zawsze była ich znakiem rozpoznawczym. Zespół naukowy zatrudniony przez przedsiębiorstwo nieustanni pracuje nad udoskonalaniem produktów. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie, firma dba o to, aby oferowane części zamienne nie odbiegały jakościowo od autoczęści z pierwszego montażu. Autoczęści producenta spełniają najbardziej rygorystyczne normy efektywności i bezpieczeństwa.
Marka Girling jest obecna na rynku od przeszło 90 lat. Już ponad pół wieku temu hamulce Girling zdobyły uznanie na całym świecie. Powszechnie wykorzystywano je w sportach motorowych. Produkty Girling szczególne uznanie zdobyły w Formule 1, gdzie korzystało z nich wielu zwycięzców klasyfikacji generalnej zawodów. Dzisiaj producent oferuje wydajne, wysokiej klasy części zamienne układu hamulcowego głównie dla samochodów osobowych. Oferta firmy pokrywa ponad 95% europejskiego parku samochodowego.