- Otwór o śr[mm]: 20,64
- Techniczny numer informacyjny: AW3086
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 020231 |
ATE | 020241 |
ATE | 24322016143 |
ATE | 27320003133 |
ATE | 27320010363 |
BENDIX | 251011B |
BENDIX | L625064 |
BENDIX | L625138 |
BOSCH | 0204116231 |
BOSCH | 0986475623 |
BOSCH | F026002211 |
BOSCH | F026002231 |
BRAKE ENG | WC1527BE |
BRAKE ENG | WC4575 |
CIFAM | 101432 |
CIFAM | 101436 |
CITRO | 95659475 |
DELPHI | LW25064 |
DELPHI | LW25138 |
FTE | R20034B1 |
HELLAPAGID | 355530861 |
JAPCA | 187568 |
KAWE | W4575 |
LPR | 4575 |
LPR | 4873 |
METELLI | 040432 |
METZGER | 101432 |
METZGER | 101436 |
MOPR | DWC513 |
MOPR | DWC513F |
MOPR | DWC538 |
MOPR | DWC538F |
NK | 801924 |
NK | 803943 |
NUOVA TECN | 3673C |
NUOVA TECN | 3793C |
PAGID | 81083 |
PAGID | 81099 |
PEX | 120319 |
PEX | 120422 |
QUINTON HA | BWC3457 |
QUINTON HA | BWC3482 |
RENAU | 7701032925 |
TEXTAR | 34023700 |
TEXTAR | 34024700 |
TRISCAN | 813025028 |
TRW | 32967418 |
TRW | 32967486 |
TRW | BWF152 |
TRW | BWF159 |
VALEO | 350742 |
VALEO | 402086 |
CITROËN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Hella należy do grona najlepszych dostawców części do aut dla światowego przemysłu motoryzacyjnego. Nowoczesny koncern produkuje doskonałej jakości części do samochodów dla niemal wszystkich popularnych europejskich i japońskich marek oraz niektórych koreańskich.
Podstawowa linia produkcyjna marki skupia się wokół reflektorów samochodowych i innych świateł w samochodzie. Ponad 17 000 numerów referencyjnych marki Hella jest produkowanych w 17 przedsiębiorstwach w Europie, Ameryce i Azji i jest dostarczanych do ponad stu krajów na całym świecie.
Hella zyskała uznanie całego świata jako najlepszy dostawca oświetlenia samochodowego klasy Premium. Oferta jest jednak znacznie szersza. Firma produkuje także pióra wycieraczek, części układu klimatyzacji, zestawy paska rozrządu, elementy sprzęgła samochodowego, filtry kabinowe, podzespoły osprzętu silnika, a także części samochodowe dedykowane układowi hamulcowemu, chłodzenia oraz kierowniczemu i zapłonowemu.
Innowacje i wysoka jakość części zamiennych Hella to gwarancja niezawodności i trwałości niezależnie od warunków eksploatacji. Firma spełnia najwyższe standardy jakości, a co więcej przyczynia się do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii.
Każda z części do samochodów Hella produkowana jest z uwzględnieniem najmniejszych szczegółów obejmujących najszerszy zakres potrzeb kierowców. Firma spełnia europejskie normy i posiada odpowiednie certyfikaty. Części Hella to bez wątpienia jeden z najlepszych wyborów na rynku części zamiennych.