- Otwór o śr[mm]: 19,05
- Techniczny numer informacyjny: AW3212
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2727 |
AKRON-MALÒ | 89693 |
ATE | 020184 |
ATE | 24321909033 |
ATE | 27320006013 |
ATE | 27320013073 |
BENDIX | 212215B |
BENDIX | 62101009 |
BOSCH | 0986475500 |
BRAKE ENG | WC1693BE |
BRAKE ENG | WC4916 |
CIFAM | 101076 |
DAF | 702673146 |
DELPHI | LW37551 |
FERODO | FHW026 |
FORD | 6023398 |
FORD | D6RY2261A |
FTE | R19031E1 |
HELLAPAGID | 355532121 |
JAPCA | 173472 |
KAWE | W4916 |
LPR | 4916 |
MAG | 360219230263 |
METELLI | 040076 |
METZGER | 101076 |
NK | 809920 |
NUOVA TECN | 3443 |
OPTIMAL | RZ3927 |
PAGID | 81034 |
PEX | 119439 |
QUINTON HA | BWC3253 |
ROADHOUS | 151910 |
ROVER | GWC1510 |
TEXTAR | 34013800 |
TRISCAN | 813027005 |
TRUSTING | CF196 |
TRW | 2664677551 |
TRW | 32866006 |
TRW | 64677551 |
TRW | BWD101 |
TRW | BWD156 |
VALEO | 350548 |
VOLVO | 3267314 |
VOLVO | 32673147 |
FORD
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.