- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór o śr[mm]: 20.64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24322011163 |
BOSCH | 0986475871 |
BREMBO | A 12 292 |
BREMBO | A12292 |
FIAT | 60809966 |
FIAT | 71737950 |
FIAT | 71737951 |
FIAT | 7757604 |
FIAT | 9947943 |
HELLA | 8AW355532571 |
MAPCO | 2076 |
METZGER | 101-612 |
METZGER | 101612 |
NK | 802343 |
QUINTON HA | BWC3611 |
TRISCAN | 813012005 |
TRW | BWF303 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
JP Group to duńska firma motoryzacyjna, zajmująca się produkcją części samochodowych. Przedsiębiorstwo jest wszechstronnym producentem, kompleksowo zaspokajającym potrzeby kierowców samochodów osobowych i nie tylko. W asortymencie firmy znajdują się silniki oraz cały ich niezbędny osprzęt, a także m.in. elementy układu hamulcowego, sprzęgła, skrzynie biegów, amortyzatory, wahacze i wiele innych kluczowych autoczęści. Ponadto, stale rozbudowywana jest oferta w zakresie akcesoriów. W ofercie znajdują się wszelkie niezbędne w dzisiejszych samochodach: listwy, zawory czy uszczelki.
Przedsiębiorstwo JP Group jest znane z wysokiej jakości produktów. Obecnie części samochodowe JP Group śmiało można zaliczyć do autoczęści klasy premium. Pomimo wysokiej jakości i niezawodności, części JP Group są dostępne w przystępnych cenach. Głównym celem producenta jest tworzenie autoczęści o maksymalnej wytrzymałości. Dlatego też użytkownicy części samochodowych JP Group chwalą sobie ich trwałość, umożliwiającą wieloletnią eksploatację podzespołów.
JP Group to marka znana od dziesięcioleci. Początki jej działalności sięgają 1975 roku. Początkowo w fabrykach produkowano tylko gumowe części samochodowe. Z czasem oferta była coraz bardziej poszerzana. Dzisiaj części samochodowe JP Group to kilkanaście linii produkcyjnych oraz dziesiątki tysięcy referencji. Od początku działalności główna siedziba przedsiębiorstwa niezmiennie mieści się w Danii. Jednak zakres działania firmy jest o wiele większy. Producent posiada swoje oddziały na całym świecie, między innymi w Stanach Zjednoczonych.