- Średnica [mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90201 |
ATE | 020430 |
ATE | 24 3220 1717 3 |
ATE | 24.3220-1717.3 |
BENDIX | 212410 B |
BENDIX | 212410B |
BOSCH | 0 986 475 909 |
BOSCH | 0986475909 |
BREMBO | A 12 357 |
CIFAM | 101-827 |
CITRO | 4402 E3 |
CITRO | 4402E3 |
FERODO | FHW415 |
FTE | R 200013 A1 |
FTE | R200013A1 |
GIRLING | 4006425 |
GIRLING | 4006588 |
GIRLING | 4007466 |
GIRLING | 4007467 |
GIRLING | 4007497 |
GIRLING | 4007498 |
GIRLING | 4007533 |
GIRLING | 5005308 |
LPR | 4824 |
LUCAS_ELEC | 5005308 |
LUCAS_ELEC | BWF 308 |
LUCAS_ELEC | BWF308 |
METELLI | 04-0827 |
NUOVA TECN | 4100B |
OPTIMAL | RZ-3711 |
PEUGE | 4402 E3 |
PEUGE | 4402E3 |
TRUSTING | CF520 |
TRW | BWF308 |
TRW | PMH425 |
TRW | PMH588 |
TRW | PMK466 |
TRW | PMK497 |
TRW | PMK498 |
TRW | PMK533 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.