- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica [mm]: 17,78
- System hamulcowy: Lucas / TRW
- Ciężar netto [kg]: 0,44
- Ciężar brutto [kg]: 0,46
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52957X |
A.B.S. | 62107 |
ABE | C5R041ABE |
ABS | 52957X |
ABS | 62107 |
AKRON-MALÒ | 90180 |
ALANKO | 307557 |
ALANKO | 307635 |
APEC | BCY1230 |
ATE | 24.3217-1710.3 |
BARUM | BAW1704 |
BENDIX | 212390B |
BOSCH | 0 986 475 837 |
BREMBO | A 12 345 |
CAR | 3665 |
CIFAM | 101-703 |
DACIA | 44 10 064 24R |
DACIA | 60 01 547 632 |
DACIA | 77 01 044 681 |
DELPHI | LW30007 |
DENCKERMAN | B150240 |
FERODO | FHW4018 |
FRITECH | CF161 |
FTE | R17043A1 |
GIRLING | 5001129 |
HELLA | 8AW 355 531-911 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-911 |
KAGER | 39-4639 |
KAWE | W4696 |
KRAFT AUTO | 6035023 |
LPR | 4696 |
MAG | 360219230407 |
METELLI | 04-0703 |
METZGER | 101-703 |
OPENPARTS | FWC3190.00 |
PROTEC | PRH2426 |
RENAU | 44 10 064 24R |
RENAU | 60 01 547 632 |
RENAU | 77 01 044 681 |
TEXTAR | 34007200 |
TRISCAN | 8130 25047 |
TRUSTING | CF161 |
TRW | BWA129 |
VALEO | 402241 |
VILLAR | 623.5974 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.