- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 15,87
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2712 |
AKRON | 89675 |
APEC | BCY1097 |
APEC | BWC8124 |
ATE | 020018 |
ATE | 03.3215-2311.3 |
AUDI | 861 611 051A |
AUDI | 861 611 053A |
BARUM | BAW1501 |
BENDIX | 212008B |
BOSCH | 0 986 475 438 |
BRAKE ENG | WC1375BE |
BRAKE ENG | WC1769BE |
BRAKE ENG | WC4999 |
BREMBO | A12083 |
CIFAM | 101-226 |
DELPHI | LW42311 |
EIS | EW155155 |
FEBI | 02894 |
FERODO | FHW005 |
FIRST LINE | FBW1267 |
FRITECH | CF080 |
FTE | R15013B1 |
FTE | R15013G1 |
HELLA | 355531561 |
INBRA | WCY3549 |
LPR | 4999 |
MAG | 360219230287 |
MAPCO | 2749 |
MEYLE | 1006110029 |
MGA | C1599 |
NK | 804709 |
OPENPARTS | FWC3140.00 |
QUINTON HA | BWC3336 |
RAICAM | 85214100 |
REMSA | C1515.08 |
RHIAG | NT3549 |
ROADHOUS | 202141 |
SAMKO | C02141 |
SBS | 1340804709 |
SEAT | 861 611 051A |
SEAT | 861 611 053A |
SEIM | 7710 |
SWAG | 32 90 2894 |
TOPRAN | 104 231 |
TRISCAN | 813029009 |
TRUSTING | CF080 |
TRW | BWB111 |
VALEO | 350542 |
VILLAR | 6235776 |
VW | 861 611 051A |
VW | 861 611 053A |
WAL | F106845 |
WOKING | C1515.08 |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.