- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór o śr[mm]: 19,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CIFAM | 101-931 |
MAZDA | DF7126610 |
METELLI | 04-0931 |
MITSUBISHI | MB618981 |
TRW | BWD141 |
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
PROTON
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Optimal AG to doskonale znane kierowcom i mechanikom przedsiębiorstwo motoryzacyjne oferujące wysokiej jakości części samochodowe. Pierwsze kroki firma stawiała niecałe 3 dekady temu w Niemczech, od początku oferując wysokiej jakości łożyska samochodowe. Dziś nadal to właśnie łożyska stanowią flagowy produkt marki Optimal. Cechują się one wieloletnią trwałością, wynikającą z wysokiej jakości materiałów konstrukcyjnych.
Łożyska to nie wszystko, co ma do zaoferowania przedsiębiorstwo Optimal AG. Producent konstruuje również klasowe elementy zawieszenia, w tym przede wszystkim wahacze oraz amortyzatory. Ponadto, ofertę marki Optimal uzupełniają części układu rozrządu. Warto zaznaczyć, że Optimal to firma, która samodzielnie zajmuje się produkcją części samochodowych, jednak działa również jako dystrybutor. Od ponad 25 lat Optimal AG współpracuje z japońskim producentem KOYO-Seiko, zajmując się dystrybucją łożysk i innych części samochodowych tej marki.
Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące części samochodowe Optimal posiada bardzo bogatą ofertę, w której znajdują się części do niemal wszystkich samochodów osobowych, jakie pojawiają się na drogach. Znajdują się tutaj części do pojazdów wyprodukowanych w Europie, ale również do modeli azjatyckich oraz amerykańskich. Produkty marki Optimal największą popularnością cieszą siew Europie, jednak przedsiębiorstwo notuje doskonałe wyniki sprzedaży również w obu Amerykach oraz w Azji. Główna siedziba firmy niezmiennie znajduje się na terenie Niemiec, jednak jej oddziały pojawiają się również w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie produkty tej mark ią wyjątkowo popularne.