- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Materiał: Żeliwo
- Numer produkcyjny: S6034047
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90228 |
APEC | BCY1053 |
ATE | 020438 |
ATE | 24.3220-1718.3 |
BENDIX | 212321B |
BLUEPRINT | ADN14459 |
BOSCH | 0204116006 |
BOSCH | 0204116606 |
BOSCH | F026002006 |
BOSCH | F026009006 |
BRAKE ENG | WC1135BE |
BRECO | A12321 |
BREMBO | A12321 |
CIFAM | 101-764 |
DELPHI | LW21094 |
FERODO | FHW419 |
FRITECH | CF629 |
FTE | R20002581 |
LPR | 4047 |
MAG | BSW0513 |
METELLI | 04-0764 |
MGA | C1339 |
NIPPARTS | J3231098 |
NISSA | 441003J310 |
NISSA | 441013J310 |
NK | 802249 |
NUOVA TECN | 3383 |
OPENPARTS | FWC309700 |
PAGID | 72285 |
QUINTON HA | BWC3720 |
SAMKO | C30011 |
TRUSTING | CF629 |
TRW | BWF296 |
UNI | GWC1945 |
UNIPART | GWC1945 |
VILLAR | 6236208 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
SAKURA to marka części zamiennych w programie japońskim wprowadzona przez firmę Inter-Team. Głównym celem powołania jej do motoryzacyjnego życia było zapewnienie klientom dostępu do części zamiennych o bardzo wysokiej jakości, przede wszystkim do samochodów japońskich oraz koreańskich. Dostawcami dla marki SAKURA są najlepsze zakłady i fabryki na świecie, biorące udział w produkcji na linie montażowe OE. Sztandarowym produktem dostępnym pod logo SAKURA jest linia akumulatorów samochodowych, które mają na celu zaspokoić potrzeby użytkowników aut zarówno europejskich, jak i azjatyckich. Są to najczęściej akumulatory bezobsługowe przeznaczone do aut osobowych oraz pojazdów ciężarowych. W ofercie marki SAKURA dostępne są również m.in. linie filtrów powietrza oraz przewodów zapłonowych.