- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 10 X 1,25
- System hamulcowy: Bendix
- Materiał: Żeliwo szare
- Rozstaw srub mocujących: 35
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89513 |
APEC | BCY1290 |
ATE | 03.3219-4401.3 |
ATE | 24.3219-0801.3 |
AUTOB | 790215 |
BENDIX | 62104004 |
BENDIX | 7621101 |
BENDIX | 790215 |
BOSCH | 0986475273 |
BOSCH | F026009273 |
BRAKE ENG | WC1402BE |
BREMBO | A12018 |
CIFAM | 101-004 |
CIFAM | 101-072 |
DELPHI | 1416306 |
DELPHI | LW70006 |
DELPHI | WAP189 |
DELPHI | WAP2452 |
EIS | EW98058 |
FERODO | FHW152 |
FIAT | 4373614 |
FIAT | 4394460 |
FIAT | 71738329 |
FIAT | 7621101 |
FIAT | 790215 |
FIRST LINE | BBW1045 |
FIRST LINE | DW72 |
FIRST LINE | FBW1045 |
FRITECH | CF002 |
FTE | FR1940C1 |
FTE | FR1940D1 |
GIRLING | 5004103 |
JURID | 212035J |
LPR | 4405 |
MAG | BSW0124 |
METELLI | 04-0004 |
METELLI | 04-0072 |
MGA | C1002 |
MIN | MWC078 |
MIN | MWC1242 |
NK | 802304 |
NUOVA TECN | 3002 |
PAGID | 72392 |
QUINTON HA | BWC3089 |
SEAT | 0000790049 |
SEAT | 3980011 |
SEAT | AE72200101 |
SEAT | EA7220001 |
SEAT | EA72200101 |
TRUSTING | CF002 |
TRW | 2222100009 |
TRW | 32966489 |
TRW | 64967502 |
TRW | BWD103 |
UNI | GWC1815 |
VILLAR | 6236183 |
WAGNER | F106828 |
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
FSO
|
LADA
|
LANCIA
|
SEAT
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.