- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Dla numeru OE: 440291
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 440291 |
FEBI | 09593 |
OPTIMAL | RZ3688 |
PEUGE | 440291 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Sasic to francuski producent części samochodowych, obecny na rynku od wczesnych lat 30. XX wieku. Auto części Sasic to przede wszystkim elementy gumowo-metalowe oraz części zawieszenia. W ofercie francuskiego przedsiębiorstwa znaleźć można m.in. wszelkie niezbędne w pojazdach mechanicznych uszczelki, a także tuleje i stabilizatory. Warto podkreślić, że firma stale poszerza swój asortyment, dołączając do niego części należące do innych układów samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła Sasic.
Firma Sasic to producent części oryginalnych i zamiennych. Wiele produktów tej marki trafia na linie montażowe producentów samochodowych, zwłaszcza francuskich. W tych samych fabrykach, w których powstają oryginalne części samochodowe Sasic, konstruowane są również części zamienne tej marki. Tym samym na aftermarket trafiają części o jakości nieodbiegające od oryginałów.
Części samochodowe Sasic przeznaczone są do montażu głównie w samochodach europejskich. Oferta producenta zaspokaja potrzeby niemal wszystkich posiadaczy samochodów francuskich. Przedsiębiorstwo produkuje również dużo auto części do pojazdów produkcji niemieckiej czy włoskiej. Ponadto w asortymencie wciąż przybywa auto części Sasic przeznaczonych do samochodów azjatyckich.