- Średnica [mm]: 19.05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72985 |
A.B.S. | 72986 |
AISIN | AY-015L |
AKRON-MALÒ | 90184 |
AKRON-MALÒ | 90185 |
APEC | BCY1150 |
ATE | 24.3219-1743.3 |
BARUM | BAW1911 |
BENDIX | 212334B |
BLUEPRINT | ADG04437 |
BLUEPRINT | ADH24432 |
BORG BECK | BBW1732 |
BOSCH | 0 986 475 854 |
BOSCH | 0 986 475 855 |
BOSCH | 0 986 AB8 030 |
BOSCH | F 026 A02 345 |
BRAKE ENG | WC1128BE |
BRAKE ENG | WC1129BE |
BRAKE ENG | WC4036 |
BRAKE ENG | WC4037 |
BRAKE ENG | WC4340 |
BREMBO | A 12 309 |
DELPHI | LW39034 |
FERODO | FHW4045 |
FTE | R19097.8.1 |
FTE | R19098.8.1 |
HBJAKOPART | J3230512 |
HBJAKOPART | J3230532 |
HBJAKOPART | J3234066 |
HONDA | 43301ST3E01 |
HYUNDAI | 5833025000 |
HYUNDAI | 583302D000 |
JAPANPAR | CS-410 |
JAPANPAR | CS-H13 |
JPG | 3461300200 |
JPG | 3461300209 |
JURID | 212334J |
LPR | 4036 |
MAPCO | 2518 |
METELLI | 04-0707 |
METZGER | 101-708 |
MEYLE | 37-14 531 0000 |
MG | GWC901635 |
MG | SML000030 |
MG | SML100090 |
MGA | C1424 |
MGA | C1425 |
MOTAQUIP | VWC828 |
NIPPARTS | J3230512 |
NIPPARTS | J3234066 |
OPTIMAL | BK-5290 |
OPTIMAL | BK-5290N |
OPTIMAL | BK-5346 |
OPTIMAL | BK-5346N |
OPTIMAL | RZ-9135 |
PEX | 1.19.663 |
QUINTON HA | BWC3717 |
REMSA | C1509.14 |
REMSA | C1519.90 |
REMSA | C1519.91 |
ROVER | 43301ST3E010 |
ROVER | GWC901635 |
ROVER | GWC902091 |
ROVER | SML000030 |
ROVER | SML100090 |
TEXTAR | 34018400 |
TEXTAR | 34018500 |
TOPRAN | 820 437 |
TRISCAN | 813017047 |
TRUSTING | CF252 |
TRW | BWA145 |
TRW | BWD287 |
TRW | BWD288 |
TRW | BWD719 |
VALEO | 402238 |
VALEO | 402239 |
HONDA
|
HYUNDAI
|
KIA
|
MG
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
SBS – Scandinavian Brake Systems – to duńska firma motoryzacyjna. Jak sama nazwa wskazuje, główny obszar działania przedsiębiorstwa to produkcja części układu hamulcowego. Ważne elementy asortymentu to klocki hamulcowe oraz tarcze. Firma produkuje również bębny hamulcowe, hamulce postojowe i inne części oraz podzespoły pokrewne.
Hamulce wciąż pozostają flagowymi produktami firmy SBS, jednak pod tą marką sprzedawanych jest dzisiaj o wiele więcej części samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła SBS. Do dystrybucji trafiają przede wszystkim pełne zestawy sprzęgieł, choć istnieje równie możliwość kupna pojedynczych elementów. Klienci coraz częściej oczekują dzisiaj możliwości dokonania pełnych zakupów u jednego producenta. Dlatego też producenci poszerzają swoje oferty. Z tego względu części samochodowe SBS to dzisiaj również elementy zawieszenia, a także części układu elektrycznego.
Scandinavian Brake Systems to przedsiębiorstwo założone w 1964 roku. Początkowo firma zajmowała się odnawianiem i naprawą części samochodowych układu hamulcowego. Dopiero po kilkunastu latach otworzono fabrykę w której zaczęły powstawać części samochodowe SBS. Dzisiaj firma z główną siedzibą w Kopenhadze posiada oddziały w kilku krajach europejskich, a jej produkty są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na świecie. Autoczęści SBS to w głównej mierze części zamienne, które trafiają na aftermarket. Jednak pewną część linii produkcyjnej stanowią również części samochodowe wykorzystywane przez uznanych producentów samochodów. Części samochodowe SBS są dystrybuowane głównie w Europie i Ameryce Północnej.