- Średnica tłoka [mm]: 23,81
- Średnica wewnętrzna [mm]: 23,81
- Materiał: Żeliwo szare
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2748 |
ABE | C5W017ABE |
ABTEX | 4937 |
ABTEX | ACY1058 |
AKRON-MALÒ | 89654 |
APEC | BCY1181 |
APEC | BWC8182 |
ATE | 03.3223-1112.3 |
AUTO CYLIN | CPD.VW405 |
AUTO-SPEED | 290CR00290 |
AUTOMEGA | 120023510 |
BBR | 002-10-01583 |
BORG BECK | BBW1464 |
BOSCH | 0 204 116 305 |
BOSCH | F 026 002 305 |
BRAKE ENG | WC1714BE |
BRAKE ENG | WC4937 |
BREMBO | A 12 145 |
BRÜCK GERM | 211611047D |
BSF | 04135 |
CAR | 3566 |
CIFAM | 101-278 |
CLUTCHNUS | MBC0840 |
Caliper EP | R079 |
Caliper EP | R119A |
DEEVO | BI01135 |
DELPHI | LW41112 |
DENCKERMAN | B150289 |
DJ PARTS | AW1287 |
FEBI | 02218 |
FEBI | 2218 |
FENOX | K2345 |
FERODO | FHW216 |
FRITECH | CF172 |
FTE | 9210266 |
FTE | R2396B1 |
Flexible D | FDG1798 |
GIRLING | 5007113 |
HELLA | 8AW 355 533-271 |
HELLAPAGID | 8AW 355 533-271 |
JPG | 8161301200 |
JPG | 8161301202 |
JURATEK | JCY1058 |
JURID | 212065J |
KABIS | WC30541 |
KAWE | W4937 |
KRAFT AUTO | 6030030 |
LPR | 4937 |
MAG | 360219230267 |
MAPCO | 2748 |
METELLI | 04-0278 |
METZGER | 101-278 |
MEYLE | 100 611 0030 |
MGA | C1565 |
MGA | K645565 |
MOTAQUIP | VWC661 |
NATIONAL | NWC5031 |
NK | 804728 |
OPENPARTS | FWC3143.00 |
OPTIMAL | BK-5470N |
OPTIMAL | RZ-3948 |
OSSCA | 01560 |
PATRON | PBC4937 |
PROTECHNIC | PRH2357 |
QUINTON HA | BWC3274 |
REMSA | C1523.02 |
RIDEX | 277W0020 |
ROADHOUS | 1523.02 |
SAMKO | C16354 |
SBS | 1340804728 |
STELLOX | 05-83053-SX |
Stark | SKWBC-0680019 |
TEXTAR | 34041000 |
TOPRAN | 103 231 |
TRISCAN | 8130 29010 |
TRUSTING | CF172 |
TRW | BWK113 |
VALEO | 402039 |
VILLAR | 623.5190 |
VW | 211 611 047 D |
VW | 211 611 047 F |
WOKING | C1523.02 |
ZEKKERT | ZD-1036 |
vika | 66110900701 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.