- Dla numeru OE: 6N0 611 053
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Średnica tłoka cylindra: 17,46
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42005X |
AKRON-MALÒ | 90236 |
ATE | 24.3217-0908.3 |
AUTOMEGA | 3061100536N0 |
BENDIX | 212310B |
BOSCH DIAG | 0 986 AB8 035 |
BREMBO | A 12 379 |
FEBI | 06097 |
FENOX | K1786 |
FERODO | FHW429 |
FTE | R17029A1 |
Firestone | 39-4175 |
JPG | 611405001 |
KAWE | W4326 |
LPR | 4326 |
MAG | 360219230343 |
METELLI | 04-0608 |
METELLI | 101-608 |
MEYLE | 100 611 0057 |
PEX | 1.17.571 |
QUINTON HA | BWC3580 |
QUINTON HA | RF17017 |
SWAG | 32 90 6097 |
TEXTAR | 34006100 |
TOPRAN | 104 024 |
TRUSTING | CF239 |
VAG | 6N0 611 053 |
VAICO | V10-0505 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Trucktec Automotive to międzynarodowy dostawcza części samochodowych. Kapitał firmy w większości jest niemiecki, jednak od lat przedsiębiorstwo działa globalnie. Obecnie producent dysponuje częściami samochodowymi niemal każdego rodzaju. W asortymencie firmy znajdują się elementy z wszystkich istotnych układów samochodowych. Specjalizacją firmy jest produkcja części samochodowych do pojazdów ciężarowych, autobusów oraz aut dostawczych. Jednak producent przygotował również obszerny katalog referencji części dla samochodów osobowych.
Już dzisiaj w ofercie Trucktec znajduje się ponad 15 000 referencji, natomiast katalog wciąż jest uzupełniany o nowe pozycje. Co ważne, firma produkuje części przeznaczone zarówno dla samochodów najnowszej generacji, jak i dla pojazdów o wiele starszych. Czyni to firmę Trucktec Automotive kompletnym dostawcą części zamiennych.
Firma Trucktec Automotive pojawiła się na rynku 30 lat temu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło dystrybucję części samochodowych w 1989 roku. W początkowych fazach działalności autoczęści Trucktec sprzedawano głównie na terenie Niemiec. Dopiero po pewnym czasie podjęto decyzję o eksporcie towarów. Dzisiaj Trucktec Automotive to międzynarodowe przedsiębiorstwo, posiadające filie na różnych kontynentach. Oddziały firmy Trucktec Automotive znajdują się m.in. w RPA, Singapurze czy Szanghaju. Sieć dystrybucji części samochodowych Trucktec natomiast ma jeszcze większy zasięg.