- Średnica tłoka [mm]: 17,46
- Materiał: Aluminium
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72976 |
AKRON-MALÒ | 89933 |
APEC | BCY1413 |
ASHIKA | 67K0008 |
ASHUKI | M75301 |
ATE | 24321717293 |
BENDIX | 214572B |
BLUEPRINT | ADG04443 |
BORG BECK | BBW1803 |
BORG BECK | BBW1914 |
BOSCH | 0 986 475 946 |
BOSCH | 0 986 AB8 168 |
BOSCH | 0 986 AB8 179 |
BOSCH | F 026 A02 371 |
BOSCH | F 026 A06 516 |
BOSCH | F026A023713XX |
BREMBO | A12599 |
BREMBO | A12625 |
CAR | 4347 |
CAR | 4348 |
CIFAM | 101957 |
DELPHI | LW90085 |
DELPHI | LW90097 |
DELPHI | LW90111 |
DJ PARTS | AW1039 |
FERODO | FHW4193 |
FERODO | FHW4520 |
FIRST LINE | FBW1803 |
FRITECH | CF834 |
FTE | R1706821 |
GIRLING | 5003264 |
HBJAKOPART | J3230303 |
HBJAKOPART | J3230528 |
HELLA | 8AW 355 531-971 |
HYUNDAI | 0K30A-26610 |
HYUNDAI | 58330-1G000 |
JAPANPAR | CSK08 |
JAPKO | 67K08 |
JURID | 214572J |
KAGER | 394811 |
KAISHIN | WCMZ007 |
KAWE | W4564 |
KIA | 0K30A-26610 |
KIA | 58330-1G000 |
KIA | 58330-FD100 |
KIA | 58330-FD200 |
LPR | 4564 |
METELLI | 040957 |
METELLI | 041002 |
NIPPARTS | J3233014 |
NK | 803506 |
NPS | K323A19 |
OPTIMAL | RZ-9140 |
PBR | JB9707 |
REMSA | C151757 |
TEXTAR | 34009000 |
TRISCAN | 813018008 |
TRISCAN | 813043021 |
TRISCAN | 813050015 |
TRUSTING | CF834 |
VILLAR | 6236511 |
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.