- Średnica [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
- Parzyste numery artykułów: BWA155
Dodaj opinię
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72966 |
AISIN | WCT-074 |
APEC | BCY1152 |
ASHIKA | 6706631 |
ATE | 24321717213 |
BENDIX | 214573B |
BLUEPRINT | ADT34445 |
BORG BECK | BBW1854 |
BORG BECK | BBW1874 |
BOSCH | 0 986 475 881 |
BOSCH | F 026 009 881 |
BOSCH | F 026 A02 334 |
BOSCH | F 026 A09 706 |
BRAKE ENG | WC1154BE |
BREMBO | A12351 |
BREMBO | A12703 |
CAR | 3388 |
CAR | 4870 |
CIFAM | 101805 |
DAIHA | 47570-B1010 |
DAIHA | 47570-B1010-000 |
DELPHI | LW90064 |
DELPHI | LW90068 |
FERODO | FHW4096 |
FERODO | FHW4516 |
FIRST LINE | FBW1753 |
FIRST LINE | FBW1854 |
FRITECH | CF845 |
FTE | R17062.2.1 |
HBJAKOPART | J3232099 |
HBJAKOPART | J3236001 |
HELLA | 8AW 355 530-431 |
JAPANPAR | CS631 |
KAWE | W4858 |
LPR | 4080 |
LPR | 4858 |
METELLI | 04-0805 |
METZGER | 101805 |
MGA | C1965 |
NIPPARTS | J3232099 |
NK | 804559 |
PAGID | 72306 |
PBR | JB9557 |
QUINTON HA | BWC3777 |
QUINTON HA | BWC3790 |
REMSA | C151752 |
ROADHOUS | 1517.52 |
SBS | 1340804559 |
SEIKEN | SWT836 |
SUBAR | 47570B1010 |
TEXTAR | 34008400 |
TOYOT | 47570-52011 |
TOYOT | 47570-B1010 |
TRISCAN | 813013033 |
TRUSTING | CF580 |
TRUSTING | CF845 |
VALEO | 400604 |
WOKING | C1517.52 |
DAIHATSU
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.